Napok óta gondolkozom, megírjam-e ezt a posztot. Rengeteg dolog szól ellene, azonban úgyszintén rengeteg szól mellette.
Végül most, a sokadik átvirrasztott éjszaka után rájöttem, hogy több érv van a poszt megírása mellett.

A régóta húzódó történet egy iskoláról szól, ahol a diákok egy része nem igazán érzi jól magát, hogy finoman fejezzem ki magam.
Most azonban csak egy jogsértésre szeretnék rávilágítani a sok közül. Magam részéről úgy vélem, hogy egy iskolában, ahol több száz gyerek van, ahol -közhely, de igaz- a jövő generáció épül, egy jogsértésnek sem lenne szabad történnie. Nincs kis vagy nagy törvényszegés: ami alárendelt gyerekek (vagy felnőttek) ellen történik, az nagy.
Persze van néhány olyan, ami mellett talán el lehet menni egy vállrándítással, mert sok esetben a tanároknak sincs más lehetősége, mint átlépni a törvény határait.

A fent említett iskolában azonban olyan jogsértés történt, ami mellett épeszű embernek nem lenne szabad csak úgy elsétálnia. Az új szabályt hétfőn vezették be, s egyelőre csak kedden érvényesítették.
S mi ez az új szabály?
Az iskola vezetősége és a tanárok hadjáratot indítottak a mobiltelefonok ellen az intézményen belül. Régóta folyik már a harc, igyekeztek elérni, hogy a diákok ne vihessék magukkal az iskolán belülre a készüléket.
Nem kívánok vitát indítani arról, hogy szüksége van-e egy gyereknek az iskolában (vagy az utcán az iskola felé/hazafelé) mobiltelefonra. Mindenkinek a saját döntése, hogy a gyerekére bíz-e egy mobilt. Vannak aggódó szülők, akik szeretik tudni, ha a gyerekük kilép az iskola kapuján, vannak, akik a város vonzáskörzetében laknak és aggódnak, hogy a gyerek lekési-e a buszt, stb.
Az is egyértelmű, hogy ha a gyerek órán babrál a telefonnal, azt lehet szankcionálni ilyen-olyan módon. Talán még azt is el lehet fogadni, hogy az iskola területén ne használja semmire. 
A történetnek nem ez a része a problémás. A tanárok nem akarják, hogy a diákoknál telefon legyen, rendben.
Viszont az rendelték el, hogy reggelente a diákok táskáját kipakolják vagy kipakoltatják, esetleg még meg is motozzák a tanulókat, hogy nehogy legyen náluk telefon. Aki valahogy kijátssza a szabályt, igazgatói figyelmeztetést kap.
Alternatívaként felajánlották, hogy akinél van, elhelyezheti kis szekrénykében, persze az részletkérdés, hogy legjobb tudomásom szerint nincs annyi szekrény, ahány diák.


Talán mindenki számára érthető, hogy a táskakipakoltatást és motozást kifogásolom első sorban. Valahogy undorítónak tartom a tényt, hogy ötödikes vagy akár tizenkettedikes diákokat a tanárok motozzanak vagy ellenőrizzenek.

Íme néhány idézet valahonnan [nem kívánok forrást megjelölni, nehogy az iskola nyomozásba kezdjen és büntesse az író diákokat]:
"Tesómékat áttapizták meg a táskájukat kellett kiborítani ma :@"
"Telefon a: kisszekrényben (kb. egy évfolyamnyi), a melltartóban, a bugyiban, a virágtartóban, a cipőben és a zokniban"
"Nem engedném, hogy turkáljanak a cuccomban" "Hát csak a kis 5-esek engedték, mi megkerültük a sulit"


Hadd ne folytassam. Egy diákot megkérdeztem, ő azt mondta, hogy ki van adva az osztályfőnököknek parancsba, hogy motozzanak néha meg vizsgálják át a táskákat napközben. 
Hallottam olyat is, hogy a gyerekek táskáját egyszerűen kiborogatták ellenőrzés címén.

Kérdezem én, megéri-e börtönviszonyokat teremteni az iskolában, hogy a tanulók (akik nagy része eddig is szinte menekült az iskolából) még kevesebb kedvvel menjenek be, esetleg csempészve a telefonjukat, várva a motozást és a táskaátvizsgálást? Először csak rácsok voltak az ablakokon, aztán elektromos ajtó, most pedig ruhaátvizsgálás.

Kérdezem én, nem egyszerűbb-e egy iskolát otthonosabbá tenni a zsarnoki döntések helyett?

Kérdezem én, mióta van egy _tanár_ feljogosítva ilyesmire?

Kérdezem én: mit reagálnál, ha a 11-12 éves gyermeked arra kérdésedre, hogy mi volt ma az iskolában azt válaszolná, hogy "hát a tanárbácsi megmotozott és kiborította a táskámat".

Az intézmény egyébként Miskolcon egy katolikus iskola.

A bejegyzés trackback címe:

https://nervus.blog.hu/api/trackback/id/tr102355521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

errrrrrrrrr 2010.10.08. 12:58:15

"Az intézmény egyébként Miskolcon egy katolikus iskola. "

na itt a magyarázat. a mobil már túllépett az anyu felhívlak kategórián. videó készülhet vele amit abban a pillanatban már lehet is tolni a netre. a katolikus egyház sosem szerette a kontroll nélküli dolgokat.

Lángharcos 2010.10.08. 13:00:20

Ehm..

Gondolom a tanári kar élvezi, hogy kisgyerekeket taperolhat végig - saját szabályaikkal legalizáltan.

És ha a gyereknél mobiltelefon sincsen, akkor segítséget se fog tudni kérni, hogy "Anyuci, a tanár bácsi épp a mogyoróimat mazsolázza"

ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás 2010.10.08. 13:00:33

az előzményekről is írhatnál - csak úgy a levegőből nem jöhetett az ötlet
gyanítom, hogy rendszeresen zavarták a diákok az órát a kütyüikkel
tele a f.szom a kiskölkök jogaival amúgy
a tanárnak még arra sincs joga, hogy hangosabban rászóljon a renitenskedőkre
vagy fegyelmit kap az igazgatótól, vagy verést a diákok rokonságától

Lángharcos 2010.10.08. 13:03:04

@ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás: Nem tudom, a pedofil ügyek után nem hagynám, hogy bárki a katolikus egyház nevében taperolja a kölkömet.

Testüregmotozás is lesz a suliban?

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.10.08. 13:03:48

Kérdezem én: mi vezetett idáig? Nem az, hogy a diákok szánt szándékkal nem tartják be az iskolai előírásokat? Nem az a baj inkább, hogy a házirendet közösen elkészítve mégis annak ellenében használják a telefonokat tanóra közben? Nem az a baj inkább, hogy annak ellenére nem adják le a telókat, hogy megállapodás született arról, hogy hol tárolják azt? Mert úgy van ez valójában kedves posztoló, hogy a tanóra arra való, hogy elsajátítson valamit a gyerek... ahhoz viszont az ő figyelmére van szükség elsősorban, és az ő akaratára, hogy a tananyag eljusson az ő kis buksi fejébe, ha már van előtte tanár, aki felkészült és szeretné átadni a tudását a kis nebulónak... aki viszont utál iskolába járni, mert nem képes figyelni és nem is akar ő elsajátítani semmit... ő csak telefonálni akar, és azt csinálni, amihez éppen kedve van.
Ráadásul sokszor ahhoz támad kedve, hogy a tananyaggal való törődés helyett a mobil nyújtotta lehetőségekkel éljen - videózza például azt a tanárt, aki már századjára kérte (mint értelemmel bíró partnerét), hogy a házi feladatát adja elő, hogy megbeszélhessék a felmerült problémákat. Netán feleletre hívta, vagy csak egyszerűen azt kérte, hogy tegye lehetővé az óra anyagának leadását....
Szóval, hogyan is lehetne kiiktatni azt a mindent felülbíráló kütyüt az iskolai életből? Kinek is az érdeke, hogy ne vonja el a figyelmét a gyereknek semmi a tanórákon? Ki is az, aki zsarnoki döntéssel érkezik az iskolába? A tanár, aki dolgozni akar, vagy pedig a gyerek, aki csak dolgozni nem akar? Tessék választani! Végül: miért kellene az iskolának átvenni az otthon szerepét? Hogyan is lenne képes annyi féle otthonnak megfelelnie, amennyi féle otthonból érkezik a gyerek? Tessék már tudomásul venni, hogy az iskoláknak nem az a célja, amit a szülők kívánnának... Az iskolának egyetlen feladata van, hogy intézményesített formában biztosítsa a társadalom által elvárt ismeretek átadását a leendő felnőttek részére. Ha viszont épp a szülő és a gyerek az, aki ennek mindenképpen ellenáll.... akkor ne a pedagóguson tessenek számon kérni! A problémát nem ők okozzák ugyanis, hanem a gyerekek, akiket olyan szülők nevelnek, amilyenek....

Nervus 2010.10.08. 13:07:08

Én sosem láttam példát arra, hogy valaki az óra közben használja a telefonját.
De azt kell mondanom, hogy arra nem lehet okot találni, hogy tanárok motozzanak.

@ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás:
Remélem, hogy a saját gyerekedről is azt gondolod, hogy bárki csinálhat vele bármit.

@térfél:
Itt nem arról van szó, hogy lehet-e használni a telefont vagy sem.
Arról, hogy talán nem motozással kéne a célokat elérni meg táskaborogatással.

mbazs 2010.10.08. 13:07:22

Igen, az ok nem mindegy.

Én pl. szívesen elvenném a telefonját azoktól a kis nyomoroncoktól, akik mozi közben nyomkorásszák a szarjukat, nedajisten telefonálnak előadás alatt. Ez nagy bunkóság, a másik zavarása.

A nagy jogaitok közepette jelen kéne lennie a mások iránt való tiszteletnek is.

shamir 2010.10.08. 13:09:56

Az senkinek nem jut eszébe, hogy csak simán kikapcsoltassák az iskola kapujában a készülékeket? Így a káposzta is megmarad.

_John_Doe_ 2010.10.08. 13:12:05

A mobil idáig is tiltott volt, ha valakit elkaptak vele, elvették tőle,
és a szülő, és csak az igazgatótól kaphatta vissza.
Nem órai használatért, hanem pl. szünet alatti sms küldésért.

Érzésem szerint nem az sms, telefonálás a problémája az iskolának,
hanem az egymás videózása, akár kényelmetlen helyzetben is.
Amit nagy előszeretettel tesznek fel aztán a netre.

Dr Kangörény 2010.10.08. 13:15:13

És akkor mi van, ha az órán használták a telefonokat a büdös kölkök?
Tessék megbüntetni őket.
Erre való az ellenőrző pl.

Vagy tessék feleltetni a renitens diákot, minden esetben, amikor a telefonnal buzul az órán.

Mi vezetett el idáig???

Megmondom: tönnek között az inkompetens tanárok az adott iskolában. Mincs joguk semmihez?
Ugyanmár! Azt hiányoljátok, hogy verjeék a gyerekeket?

OkoskaTo:rp 2010.10.08. 13:21:47

Azért kíváncsi lennék, a T. posztoló a fene nagy jogai mellett vajon a kötelességeit is ilyen nagyon jól tudja és gyakorolja...

Nervus 2010.10.08. 13:22:51

A T. posztoló már egy jó ideje nem középiskolás.

_John_Doe_ 2010.10.08. 13:28:08

Egyetértek vele, hogy tanítási időben ne lehessen mobil a gyereknél.

A szomorú, hogy a feltételek nem adottak az értéktárgyak elhelyezésére (nincs elég zárható szekrényke), valamint a házirendben nem található semmi, a mobilok használatára vonatkozó szabály.

A motozást pedig megalázónak tartom, ezek nem bűnözők, hanem tanulók.

Samott 2010.10.08. 13:34:17

Elmennek mar a p.csaba... szunetben miert ne hasznalhatna a kolyok a telefonjat? Oran nyilvanvaloan jogosan tiltjak meg, de a szunetben szvsz nem zavar senkit. Csak azt a kretent aki a szabalyt kitalalta, es a jelek szerint egyre durvabb eszkozokkel probalja betartatni. Paranoid idiota, ot kellene kezelni nem a helyzetet.

Kell nehany ilyen az iskola teruleten amit a csengovel kell osszehangolni: www.dealextreme.com/search.dx/search.Signal%20Jammer Es maris nincs zavaras oran sem.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2010.10.08. 13:35:30

@Nervus: a "nyóckerben" van erre példa elég. Megvrjük a tanárt, levideózzuk, osztályfőnökin "zenét" hallgatunk telóról (ld cigányhifi).

Nem, a mobiltelefon NEM való órai használatra. Nekem jobb ötletem van: aktuális óra ELŐTT a mobilt tessék lenémítani, és leadni a tanárnak, aki az asztalfiókban gyűjti. Óra végével mindenki visszakapja.

Akinél mégis marad és megszólal: igazgatói.

Anteovin 2010.10.08. 13:36:11

Ha mindenki betartja a házirendet, nincs szükség keménykedésre. Szerintem a nagypofájú kölköket nyakon is kellene csördíteni, ha máshogy nem megy! A liberális oktatás meg nem eredményez mást, mint nagypofájú tahókat jó nagy számban!

-Hoze- · http://www.hoze.blog.hu/ 2010.10.08. 13:36:49

Elég életszerűtlen azért, hogy suliból kilépve rögvest az anyját hívja egy diák, hogy "igen, elindultam".
Általába max fél óra-40 perc az út minden diáknak, mert középiskolában még nem jellemző hogy 100-200 kmrekre járatják a gyereket - ennyire aggódó szülők meg elenyészőek manapság.

Én meg igenis láttam órán telefonnal baszakodókat. Ha nem tudná a kedves cikkszerző, újabban már nem a hagyományos órai levelezés megy, hanem ezeken bonyolítják, gyakorta egész órákat átcsevegve. Nem is beszélve az új generciós mobilokról, ahol konkrétan ott az internet, meg skype, meg msn.

Nemtudom miért kell ekkora ügyet csinálni ebből. Egy tanár le szeretné adni az anyagát, a sok lurkót meg nevelni kell.
Már megint ezek a liberális 'jogvédő dumák' hogy "úristen valakit megmotoztaaak"
IGEN kérem, megmotoztak, mert ezek az újgenerációs kis taknyok irdatalan neveletlen bunkók, és szarnak mindenre, szabályokra, és jusztis beviszit a telefont, órákon át írkálnak rajta - aztán év végén meg néznek egyet, hogy miért buktak meg 8 tárgyból...

Nervus 2010.10.08. 13:37:23

@Névtelen betelefonáló
Hát igen, ezzel egyetértek, de a posztban említett suli nem az a tipikus tanárverős etc suli. Nem vadállatok járnak oda, hanem egész normális diákok.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2010.10.08. 13:39:14

@mbazs: a probléma itt az, hogy egy nagyobb fegyelmű iskolában csinálják ezt, nem pedig azokon a helyeken, ahol elkelne az ilyesfajta fegyelem, mert pl verik a tanárokat.

SenkiAlfonz73 2010.10.08. 13:39:44

Azzal egyetértek, hogy iskolában ne legyen a gyerekeknél BEKAPCSOLT mobiltelefon. De iskolába menet, hazafelé úton, vagy váratlan dolgok közlésére (pl. hamarabb megy haza, vagy maradni kell, mert bejött valami extra elfoglaltsát) nem árt, ha van a gyereknél. Én nem engedem el a gyerekeimet telefon nélkül sehová, így iskolába sem. Viszont annak a tanárnak/portásnak/akárkinek eltörném a kezét, aki bármilyen okra hivatkozva (hacsak nem azért, mert órán használta) elvenné tőle az iskolában. Viszont ilyen esetben is vissza kell adnia tanítás végén.

matkó 2010.10.08. 13:41:10

Nagyon helyes! Motozzanak, szekáljanak, szívassanak minden gyereket az iskolában, mert akinek olyan hülye szülei vannak, hogy egyházi iskolába adja a gyerekét, az megérdemli. Ha katolikusba, pláne.

-Hoze- · http://www.hoze.blog.hu/ 2010.10.08. 13:42:26

@Anteovin: Pontosan! Nemtudom már hová lesz ez a világ... Engem '93-ban úgy pofán vágott az ig.helyettes, mert bevittem egy doboz cigit a suliba, hogy beestem a padok alá.
Mégis kikászálódtam, és én szégyelltem el magam, és eszembe nem jutott itt 'jogvédősködni', meg mártírkodni, pláne nem apámnak szólni, mert az adta volna a másik felét.
Többé nem is vittem be cigit, sőt még le is szoktam róla másfél évre eztán.

Most meg már mi van. Lassan ott tartunk, hogy majd reklamálnak a cigánykölkök, hogy "a tanárbácsi elkobozta a 20 centi pengéjű vadászkésemet, hüpp hüpp". És majd még nekik fognak igazat adni, mer micsoda dolog szegény gyerekektől elvenni a dolgaikat.

Nervus 2010.10.08. 13:43:38

@-Hoze-:
Gondolom feltűnt, hogy nem cigiről van szó, nem vadászkésről van szó, nem gépágyúról, hanem telefonról.
Ha te lenyelnéd, hogy a gyerekedet bűnözőként kezelik, akkor jó szar szülő leszel.

mbazs 2010.10.08. 13:50:21

@-Hoze-:

Haha, ez azért ugyanígy ment régen is, csak nálunk még a digitális kvarcóráért haragudott a tanárbácsi. Szóval ez a "hova lesz ez a világ" egy elég nagy unalmas közhely.

Te vagy amúgy az a Hozé, akit a puruttyások vagy kik mindig emlegetnek? Szerintem a te öltözködési, testfestési dolgaidat se értékelnék túlzottan a tanárok, úgyhogy fura, hogy pont te mondasz ilyeneket... Persze minden bántás nélkül mondom ezt, mivel nekem teljesen mindegy, ki hogy öltözik és mivel festi magát.

bubba2010 2010.10.08. 13:50:41

Az intézmény egyébként Miskolcon egy katolikus iskola.

Ha egyszer a PEDOFILOK beindulnak ...

Girhes Joe 2010.10.08. 13:53:09

Én ezt a keménykedő mobiltiltást nem tudom értelmezni. Az addig rendben van, hogy ÓRA ALATT tilos legyen, a bekapcsolva hagyott telefonokat szedjék csak el nyugodtan. De ÓRÁN KÍVÜL mi a fene köze ahhoz a tanárnak, hogy küld-e a nebuló sms-t valakinek vagy felhív-e valakit?! Ilyen erővel a személyes beszélgetést is meg lehetne tiltani a szünetben a diákok között...

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2010.10.08. 13:54:53

@Lángharcos: azt hiszed, mert néhány helyen előfordult, akkor minden katolikus meg egyházi intézményben szexuális zaklatás folyik? Azért mert két budapesti lop egy boltból, attól minden budapesti tolvaj?

Zz_ 2010.10.08. 13:55:19

Nem értem. Meg kell mondani az elején mik a szabályok és mik a büntetések. Aztán meg alkalmazni.

Zz_ 2010.10.08. 13:55:52

A motozás csak ezért elég durva.

pjotr007 2010.10.08. 13:56:29

Én is azzal értek egyet, aki szerint talán azt is meg kéne vizsgálni, hogy mi vezetett idáig.
Nyilván nem ok nélkül kezdték el elvenni a telefonokat...
Vannak olyan általánosok, ahol tanítási időben is biztosnági őr van a termekben, ott is biztos a szegény ártatlan kisgyerekek jogait akarják megsérteni vele..

olsen79 2010.10.08. 13:57:21

Erre vannak a térerő-blokkolók. Igaz ez illegális, de tanárként, ha nagyon izgága az osztály, biztos használnám.

Nervus 2010.10.08. 13:58:18

Hosszú ideje üldözik a telefonokat, de az mp3-lejátszót is... Ugye azzal se videót nem lehet csinálni, se fényképet...

Jozsó_ 2010.10.08. 13:58:42

Az tényleg gáz, ha mondjuk vki órán mobilozik. De azért ezt lehetne szabályozni. El lehet venni a gyerektől óra előtt, el lehet venni büntetésből, kötelezni, hogy kapcsolja ki stb. Ráadásul szerintem ha vki nagyon küzdeni akarna rajta fillérekért lehet mobil zavarókat szerezni, azzal lefedni az osztályt, és akkor már az sms sem menne.

Viszont mint szülő nagyon nem tetszik, hogy a gyereknél egyáltalán nem lehet mobil. Igenis szeretném tudni, hogy mikor már késő délután, edzés után, sötétben jön haza a gyerek mi van vele. Elindult, rendben van-e. Sajnos ez is a mai világ velejárója nem csak a mobil. Régen az én szüleimnek eszébe sem jutott, hogy ne érnék haza, ma meg cinkes keresztül vágni egy sötét parkon, mert nem biztos, hogy kijutsz a másik oldalon.

bubba2010 2010.10.08. 14:00:15

Írországban tavaly hozták nyilvá­nosságra, hogy a katolikus intézményekben évtizedeken keresztül elterjedtek voltak a gyerme­kek elleni szexuális visszaélések. Dublin környékén 1975 és 2004 között számos római katolikus egyházi iskolában, nevelőotthonban és javítóintézetben bántalmazták, illetve szexuálisan zaklatták a növendékeket. Legalább 100 papról tudták az egyházi vezetők, hogy pedofíliába keveredtek.

Netuddki. 2010.10.08. 14:01:30

Nem sok gyerek járhat oda, ha még órakezdés előtt meg tudják "ejteni" a motozást.

Alázatra nevelik a gyereket... :|

Nem muszáj katolikus iskolába járatni a gyereket. Ettől függetlenül a motozás bűncselekmény.

Nervus 2010.10.08. 14:02:46

Nem mindenkit motoznak gondolom én, az egyik idézet szerint sokan inkább elkerülték az egészet.
De pl. egy ismerősöm megpróbálta elkerülni és le lett rángatva az igazgatóiba...

-Hoze- · http://www.hoze.blog.hu/ 2010.10.08. 14:04:09

@Nervus: Nem itt arról van szó, hogy bizonyos intézményekbe bizonyos dolgokat nem szabad bevinni. Ha mégis beviszik, ez marad az egyetlen megoldás. Jobb ideje korán belénevelni azokba akik nem értenek a szép szóból szerintem.
Ez még nem bűnözői bánásmód, nem csattant el egy pofon se, és senkit sem zártak be a tanári kínzókamrájába.

Csore60 2010.10.08. 14:05:03

Nem értek egyet a motozással, állami iskolában nem is mernék megcsinálni. Aki felekezeti iskolába járatja a gyerekét, az vegye tudomásul, hogy ott olyan szabályokat is hozhatnak, amelyeket az állami iskolákban nem. A közoktatási törvény ugyan vonatkozik minden magyar iskolára, elvégre a felekezeti iskolák is megkapják a normatívát, de a gyakorlatban még nem nagyon hallottam róla, hogy bárki is ellenőrizte volna ezeket az intézményeket, hogy betű szerint betartják-e az oktatási törvények előírásait.

Hang Ember 2010.10.08. 14:05:32

Üdv!
Ennél a problémánál is, mint oly sok más, főként gyerekekkel kapcsolatos problémánál először a fejekben kellene rendet tenni. A szülők, a gyerkőcök és a pedagógusok fejében.
Elviekben a ruházat és a táskák átvizsgálását csak külön helységben, dokumentáltan lehetne elkövetni, méghozzá úgy, a vizsgált gyerkőccel azonos nemű legyen az, aki a ruházatot átvizsgálja, valamint a táskába csak belenézhet, bele nem nyúlhat, legfeljebb kipakoltathatja a tulajdonosával. Nem tudom, hogy az iskolaigazgató tisztában-e ezekkel a dolgokkal. Itt van az, hogy rendet kellene tenni a pedagógus fejében.
A szülők maguk döntsék el, hogy szükséges-e a kölköncnek a telefon? Mennyire? Mire kellhet a telefon? Kell-e a fényképezős-csillivilli készüléket odaadni mondjuk csakazért mert "a Sanyikának vagy a Julikának is olyat vett az apukája? (jó, az is igaz, hogy manapság már az alapkészülékek is fényképezősek, és legtöbb multimédiás alkalmazásokat is kezel.) A szülőnek kell elmagyaráznia azt, hogy miért nem szabad, miért nem illik óra alatt használni a telefont.
Amennyiben ezeken felül továbbra is zavarónak tartják az eljárást azt jelezni lehet az iskola felügyeleti szervei felé. Ez lenne, kicsit sarkosan-sántítósan a szülők fejében történő rendrakás.
Végül pedig a gyerkőcök értelmes módon fel vannak világosítva, hogy miért nem szeretik a pedagógusok a bekapcsolt mobilt a suliban és ezt ellenőrizni is tudják a tanerők vagy a szülők akkor megkezdtük a rendcsinálást a gyerekek buksijában is.

@_John_Doe_: van igazság a szavaidban.

@Nervus: ha javasolhatom, vedd fel a kapcsolatot Szekuriti Bloggerrel. A blogján csupa biztonsággal kapcsolatos dologgal foglalkozik, az ottani kommentelők is tudnának okosságokat mondani.

Anteovin 2010.10.08. 14:06:14

@-Hoze-: Egyetértek veled! fegyelem, az kell ide. Ha jó, akkor meg kell dicsérni, ha meg nem jó, le kell baszni. Mismásolással csak a szart lehet kenni, abból meg nem lehet várat építeni. ( A tanárok teljesítménye is megérne egy misét, de most nem arról szólt a poszt...) :-)

blueeyed333 2010.10.08. 14:06:47

Mennyi naiv ember van itt :)

shamir:

"Az senkinek nem jut eszébe, hogy csak simán kikapcsoltassák az iskola kapujában a készülékeket? Így a káposzta is megmarad. "

Te komolyan gondolod, hogy nem kapcsolná vissza 3 mp-n belül a gyerek a telefont?:D
az eszem megáll, láttál már élőben gyereket?:)

Na és még egy okos:
Samott
"Kell nehany ilyen az iskola teruleten amit a csengovel kell osszehangolni: www.dealextreme.com/search.dx/search.Signal%20Jammer Es maris nincs zavaras oran sem. "

Te szoktál gondolkozni, vagy csak írsz?
Ez csak a telefonálást gátolja meg, a többi dologra, amire egy gyerek használja a telefonját az esetek 90%-ban (játék, zenehallgatás) az simán megy tőle...

-Hoze- · http://www.hoze.blog.hu/ 2010.10.08. 14:07:04

@mbazs: Most ez nem tudom hogy jött ide ez a személyeskedő vonal. Egyébként én sosem ártottam ezzel senkinek, ez VOLT a zenei dolgaimhoz a design.
Egyébként jó ideje, hogy vége ennek is, hajam is levágtam már, stb.
Azt meg már végképp meg sem jegyzem, hogy az általad sorolt oldalakon szerkesztő is vagyok...:xD (ön-post ment)

Inkább maradjunk a témánál.

Anteovin 2010.10.08. 14:08:34

@Nervus: Szerintem nem erről van szó. Egyszerűen unják a tanárok a telefonos szarakodást. Az én gyerekem sulijában sem lehet bekapcsolt mobillal szórakozni. És ha a szülő nem tudja megnevelni/fegyelemre szoktatni, stb. a gyereket, hát a suli majd megpróbálja.

Samott 2010.10.08. 14:11:15

@green-eyed: telefonrol volt szo nagyokos, ne csorogjon oran, ne olvasson/kuldjon sms-t. Az mp3 lejatszot eddig is elvettek ha hasznalta, lenyegtelen hogy most egybeepitettek a telefonnal.

Anteovin 2010.10.08. 14:11:45

@Gergő77: Az van, hogy a gyerekek egymást basztatják a szünetben a telókkal. Olyan zsivajt csapnak, amikor egymás zenéit töltik át blútuszon, hogy zeng az épület. Szerinted mennyit foglalkoznak a gyerekek a suli témával, ha folyton azon versenyeznek, hogy kié a jobb/menőbb, stb.?

Nervus 2010.10.08. 14:15:30

Szerintem motozni csak akkor lehet, ha van valami ok rá, pl. drogot sejtenek a gyereknél. Akkor is csak rendőr motozhat. Nem egy sima tanár.

zellerlevél 2010.10.08. 14:16:29

Jópár munkahelyre tilos mobiltelefont bevinni, és nagyon szigorúan büntetik, ha valaki mégis megteszi. Miért ne lehetne ugyanezt egy iskolában is megtenni?

20-25 évvel ezelőtt a katolikus iskolák sokkal szigorúbbak voltak, mint a legszemetebb multi, mégis túljelentkezés volt mindegyiknél...

Ne motozzanak (valószínűleg nem is teszik meg), de ha a házirendben benne van, hogy a diák köteles megmutatni a táskáját, akkor nyugodtan megnézhetik bárkiét.

selyemhegedu 2010.10.08. 14:22:00

@térfél: te egy pedagogus vagy. ezt a kommentedbol olvastam ki.

valamint palyat tevesztettel. ezt is a kommentedbol olvastam ki.

dukeekud 2010.10.08. 14:24:06

Eltudom kepzelni mi mehet manapsag egy iskolaban. Kb 10 masodpercenkent megszolal egy telefon az aktulis szuper meno csengohanggal. Aki meg epp nem zenel, az fenhangon telefonal, valami rettento fontos okbol.Akik meg nem zenelnek telefonalnak, azok azt filmezik, ahogy a tanart felholtra verik a tobbiek. Esetleg valosidoben kozvetitik a neten.
Orulet lehet.Es ez csak atlagos nap lehet, amikor meg lovoldozes sincsen.

georg 48 2010.10.08. 14:34:58

Hű de piszokul fel vannak háborodva a gyerekek sérült jogain!
Mi van akkor, ha a gyerekek halálra szekírozták a tanárokat óra alatt? A kibaszott mobilokkal! Feltételezem, cvancigszor rájuk szóltak, de szartak bele. És, mi van ? Hát nyista mobil! Összedőlt a világ? Kedves apucik, meg anyucik, úgy kell nevelni a picinyeket, hogy ne kelljen idegeskedni, hol van. Suli után, irány haza! Régen sem volt mobil, esetleg galamb, ami vitte az üzenetet. A tököm van tele ezekkel az elkényeztettet seggkinyalt srácokkal. Nekik csak jogaik vannak. Nagy lófaszt adnék én nekik !!!!!

Blogger Géza 2010.10.08. 14:42:20

Én nem is értem, hogy tudtam úgy felnőni, hogy nem vittem mobilt az iskolába. Kész csoda lehetek. :)

Ha a gyerekek betartanák a házirendet , és nem vinnének be mobilt, ez a poszt nem született volna meg. A kedves szülő miért hagyja, hogy a gyerek folyamatosan megsértse a házirendet? Na ja, blogolni egyszerűbb...

Amúgy akinek nem tetszik, menjen át más iskolába, ha az a legfontosabb neki, hogy mobilozzon az iskolában. A szabadság hazájában, Amerikában is van átvilágítás meg motozás az iskolában, igaz, ott a pisztolyokat veszik el. :)

mbazs 2010.10.08. 14:42:34

@-Hoze-:

Megismétlem, amit írtam: "Persze minden bántás nélkül mondom ezt, mivel nekem teljesen mindegy, ki hogy öltözik és mivel festi magát."

josef_k 2010.10.08. 14:48:33

Én tanár vagyok, de a motozást szerintem nehéz megindokolni. Az, hogy a mobiltelefon zavarja az órát, nem mérhető azzal, hogy végigtapizok egy gyereket. Szerintem nincs összhangban a kettő. Ilyen áron akkor inkább szóljon az a rohadt mobil, legfeljebb majd üvöltünk egy sort a gyerekkel, bár sok esetben az is működik, ha normálisan megkérjük, hogy halkítsa le. (Sok esetben pedig nem működik, ez is igaz.)

873ujr3rk 2010.10.08. 14:49:23

"Kérdezem én: mit reagálnál, ha a 11-12 éves gyermeked arra kérdésedre, hogy mi volt ma az iskolában azt válaszolná, hogy "hát a tanárbácsi megmotozott és kiborította a táskámat".

megkérdezném tőle h biztos nem figyelmeztették-e az előző napokban erre a lehetőségre.

"Kérdezem én, megéri-e börtönviszonyokat teremteni az iskolában, hogy a tanulók (akik nagy része eddig is szinte menekült az iskolából) még kevesebb kedvvel menjenek be, esetleg csempészve a telefonjukat, várva a motozást és a táskaátvizsgálást? "

akkor minek járnak oda ?
nem értem. meglepne ha nem tanulhatnának másutt.

georg 48 2010.10.08. 14:50:25

@josef_k:
hogy nem szakad le a plafon!!!!!
Ennyire ne legyen már álszent!

Samott 2010.10.08. 14:53:18

@georg 48: "Mi van akkor, ha a gyerekek halálra szekírozták a tanárokat óra alatt?" - Miert, mi nem ilyenek voltunk? Mindenkinek volt egy rakas olyan tanara akivel meg lehetett csinalni... es volt nehany, akinel ez az eszunkbe se jutott: mert az a nehany tenyleg tudott tanitani, erdekes volt, lekototte a figyelmunket. A mai napig szeretettel emlegetjuk oket. A tobbinel elkalandozott az ember, jo esetben csak nezett ki a fejebol uveges tekintettel, rosszabb esetben talalt maganak erdekesebb elfoglaltsagot. Nekunk meg nem volt telefonunk, de kvarcjatekunk, konyvunk, galacsinunk igen. Furcsamod ezek a jo tanaroknal nem kerultek elo. Itt van a problema, nem a gyerekenel... azok regen se voltak jobbak. :)

gorillka 2010.10.08. 14:53:39

Azt hiszem, ez egy végső és kétségbeesett lépés volt az iskola részéről.

A saját gyerekem is meséli, hogy X.Y. zenét hallgat óra alatt, Z.Y. kockul óra alatt (játszik), mennek a beszólogatások.

Mindez egy "jóhírű" gimiben.
Nem a cigányok a fő rendbontók, hanem speciel a pedagógusgyerekek.

Mit tehet a tanár? Az óra 20-30%-át fegyelmezésre fordítja vagy megelőzi a problémát.

Várom a háborgóktól az életszerű megoldásokat.

hajni35 2010.10.08. 14:54:40

Én egy tipikusan mobil-mániás szülő vagyok, a lányomnak 8 éves kora óta van saját telefonja. A szabályaink a következők: táskában, kikapcsolva vagy lenémítva, csak információközlésre. Ő hív engem, ha valami gond van, és nem én hívogatom, hogy jaj, kicsikém, megittad-e a kakaót, stb...
A nyolcosztályos gimiben, ahova jár, az a szabály, hogy akinek órán megszólal a mobilja, az az ellenörző kíséretében leviszi az igazgatóiba, ott a telefont elzárják, és csak a szülőnek adják vissza, a gyermek pedig egy igazgatóival "gazdagabban" mehet vissza órára. Ezzel teljes mértékben egyet is értek. Az igazgató közölte, hogy sem ő, sem a kollégáik nem szeretnék magukat viszontlátni a yuotube-on, a többi gyerekről nem is beszélve...

gorillka 2010.10.08. 14:56:31

@Samott:
"Miert, mi nem ilyenek voltunk? "

Nem, mi nem. Lehet, hogy te igen és akkor a te gyereked is természetesnek veszi, hogy így viselkedjen az iskolában, ahova elvileg tanulni jár.

Tsakazertish 2010.10.08. 14:57:36

A kényszerintézkedések hatósági aktusok, melyek a büntetőeljárás eredményessége tekintetében alapvető állampolgári jogokat sértenek ill. korlátoznak.

...milyen állampolgári jogokat sértenek: személyi szabadság (őrizet, előzetes letartóztatás, ideiglenes kényszergyógykezelés); szabad mozgás (útlevél elvétele, lakhelyelhagyási tilalom, elővezetés); magánlakás sérthetetlensége (házkutatás); személyi integritás (motozás, testi kényszer alkalmazása); vagyoni, tulajdoni v. birtoklási jogok (lefoglalás, zár alá vétel, számítástechnikai adatok megőrzésére kötelezés)

!!!...ezek jogosulatlan megsértése bűncselekmény, korlátozásuk jogossá csak akkor válik, ha a tv. kifejezett és egyértelmű felhatalmazást ad!!!

...Motozás: személyi integritás sérelme
- célja: bizonyítási eszköz ,v. elkobozható ill. vagyonelkobzás alá eső dolog megtalálása
- tárgya: terhelt v. olyan személy akiről feltehető … → ruházat, test, csomag, jármű
!!!- elrendeli: ügyész, nyomozó hatóság!!!

Fentiekkel összhangban, függetlenül attól, hogy az iskola házirendje tiltja-e avagy nem a mobil használatát (amit egyébként én is száműznék az iskolából), a motozást végző BŰNCSELEKMÉNYT követ el, fel kell jelenteni!

johevi 2010.10.08. 14:58:36

Bár sok kis pöcsnek már 3-tól van telefonja, bár felesleges nem tehetnék meg szerintem. Ellenben simán le lehet árnyékoltatni az épületet, aztán biztos, hogy csak a kint használhatná...

Girhes Joe 2010.10.08. 15:01:37

@Anteovin:
Na és, ha basztatják egymást vele, akkor mi van? Jobb lenne, ha verekednének inkább? Egyébként ilyen erővel minden olyan dolgot be kéne tiltani, amiben versengeni lehet: saját ruházat, saját táska, íróeszközök, stb... Na az lenne csak az igazi börtönélet.
Az meg, hogy szünetben zsivaj van, meg zenét hallgatnak, meg mobilos tetrist játszanak... hát, kívánom, hogy ez legyen az iskolában a legnagyobb probléma.
Mondom, SZÜNETBEN. Az óra az természetesen egész más tészta.

lyken 2010.10.08. 15:01:42

1. Nem értem, hogy miért nem történt feljelentés az ügyben?
2. Ismerek embereket akik katolikus intézménybe jártak, járnak. Nem értem mi vesz rá embereket, hogy kitegyék a gyerekeiket ezen intézményekben. Eddig minden intézményben volt pár oda nem illő antilény.
3. Nem lepődött meg senki, hogy fentiek a fenti helyen történtek meg.
4. Órai mobilhasználatért járhatna az igazgatói és ugyanott tartanának fegyelmezésileg.

kovnor1 · http://kovnor.blog.hu 2010.10.08. 15:03:27

@Nervus:
Csak egy releváns példa az iskolai mobilhasználatra.
De ha kell keresek tanárverőset, tanárszidósat, stb, ahogy gondolod.
www.napiszar.com/video/2010/09/14/napi-botrany-faszveres-az-iskolaban/

Samott 2010.10.08. 15:03:37

@hajni35: "Az igazgató közölte, hogy sem ő, sem a kollégáik nem szeretnék magukat viszontlátni a yuotube-on..." - sz.r ugy, nem kell okot adni a youtubera feltoltesre.

@gorillka: en jo gyerek voltam, "uveges tekintetu" :) esetleg csendben olvasgato. Mondok peldat, hogy ertsd: harom evig egy iszonyatosan unalmas tortenelemtanarunk volt, relaxacios oktatasnak neveztuk amit csinalt, elszakadt az osztalytol elmondta amit akart mi meg kipuskaztuk a dolgozatokat. Harom evig semmit se tanultunk, negyedikre az iskola szamara is kiderult, hogy ebbol baj lesz, lecsereltek a szerencsetlent. Kaptunk egy aldott jo tanarnot, aki a ferje halala utan jott vissza tanitani. Imadtuk es o is minket, egy ev alatt tanultuk meg a negy ev anyagat... mert o tenyleg _tanar_ volt. Meg is lett az eredmenye (en pl otosre erettsegiztem toribol). Na az elsonel elofordult ez+az a tanarnonel viszont fel se merult hogy "rosszalkodjunk".

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2010.10.08. 15:03:40

Mit ne mondjak, tragikus...:)
Egyrészt: nem motozás, hanem ruházat átvizsgálása. Legalábbis, ha nem volt testüregvizsgálat. Abban nem vagyok biztos, hogy az iskolának joga van átvizsgálni a ruházatot - engedelmeddel most kihagynám a CompLexezést -, de különböző rendezvények szervezői megtehetik. És nem is rinyál senki.
Másrészt: az én cuccomat is vizsgálták már át anno a gimiben, mégsem sértődtem vérig. Azon sem akadtam ki, amikor a rendőrök igazoltattak. Tudod miért? Mert nem volt soha semmi félnivalóm.
Harmadrészt: a gyerek szépen rakja be a szekrénybe a mobilját. Hazug, bár elfogadható érv, hogy a szülők miatt kell neki mobil, de tanítás közben minek tartja magánál?

gergel 2010.10.08. 15:03:58

Persze vegyünk el minden jogot a tanároktól... :(
Nem értem, hogy hogyan képzelted a posztot, ha benne van a házirendben, akkor miért lepődtök meg ha bármilyen eszközzel is de elveszik a telefonokat?
Egy iskola ne legyen már kávéház...

georg 48 2010.10.08. 15:04:04

@gorillka:
Ezt akartam írni, csak már kezd telelenni a hócipőm.

kovnor1 · http://kovnor.blog.hu 2010.10.08. 15:06:05

@Kangörény_: Talán a szülői nevelés hiánya, nem?
Mert ugye igen sok gyermek úgy megy be az iskolába, mintha félisten lenne, és bármit megtehet.
A tanár meg ugye semmit sem tehet.
Hozzáteszem nem vagyok tanár, és nem is az akarok az lenni. de átérzem, hogy nem lehet könnyű a helyzetük.

Mocskos Kaviár 2010.10.08. 15:11:48

1. A motozás testüregekre is kiterjed, tehát ez gyanítóm nem is az vót.

2. Ha a házirend előírja, hogy nincs telefon, akkor nincs telefon. Aki nem ért ezzel egyet, az mehet másik iskolába. Aki mégis hoz, az számoljon a következményekkel.

3. Ha a "pakold ki a tatyót, mi van a zsebedben elv" focimeccsen, koncerten elmegy, akkor egy iskolában sem hinném hogy jogszerűtlen. Az USA-ban is ezt teszik, mert már többször volt példa arra, hogy valaki fegyvert hozott és lőtt.

4. Lehet fikázni a katolikus egyházat, én is katolikus gimnáziumba jártam anno, és kellemesek a tapasztalataim. Most egy nem katolikus iskolához van közöm, ahol ugyancsak jelent problémát a mobiltelefonálás, internetezés iphone-nal és sorolhatnám.

lutria 2010.10.08. 15:12:50

Sokkal egyszerűbb lenne ha valakit azon kapnának hogy bármire használja a mobilját az órák alatt,automatikusan kapna egy 1-es osztályzatot(vagy feleltetést) az adott tantárgyból.Amikor a többiek látnák hogy 2-3 alkalom után bukásra áll az illető félévkor,villámgyorsan betartnák a házirendet.

prolee 2010.10.08. 15:13:53

Hát igen... Ez itt Magyarország....
Én így nem szeretlek!
Alapvető élethelyzetekkel nem tudunk mit kezdeni. Pl. nem tudunk gyereket nevelni. A tanárok sem tudnak és a szülők sem tudnak gyereket nevelni, e dicső felnőttek az ostoba tehetetlenségüket erőszakkal, erőszakos intézkedésekkel, tiltással, büntetéssel és egyéb balfaszságokkal próbálják leplezni.
A gyereknek joga van a tulajdonához, a mobiljához, az MP-lejátszójához, stb. Ez nem képezheti vita tárgyát. A gyereket azonban pici korától kezdve, folyamatosan nevelgetve meg kell tanítani arra, hogy tanórán (és még igen sok helyen, pl. színházban, moziban, múzeumban, templomban, stb.) illik kikapcsolni a mobiltelefont és az MP-lejátszót, kivenni a rágógumit és fegyelmezetten viselkedni. A szünetben azonban, a gyerek pihenő/szabadidejében!!! telefonálhat, zenét hallgathat, olvashat, stb.
NEM TILTANI? TANÍTANI.

A jogsértésekről annyit, hogy a mi állami!!! iskolánkban az a szokás, hogy év elején kötelező jelleggel beszedik a bizonyítványt (praktikusan azért, hogy ne év végén rohangáljanak rendetlenék, hogy hol is van az otthoni kuplerájban, meg azért is, hogy időben megszagolják, ha valamelyik gyerek el akar menni és jól kibaszhassanak vele).
Az idén nem küldtem be szeptember 1-jén a bizonyítványt, mert szükségem van rá.
Az osztályfőnök büntető feladatokkal fenyegette a gyereket, ha nem viszi be.
A tisztelt állami iskolának halványlila segédminiszteri fingja sincs arról, hogy a bizonyítvány a gyerek tulajdonát képező közokirat amellyel bizonyítani tudja, hogy mikor, hol, milyen eredménnyel folytatott tanulmányokat. Éppúgy a gyerek okirata, mintha a személyi igazolványát venné el tőle.
A Btk. 277. § (1) bekezdés szerint aki olyan közokiratot, amely nem vagy nem kizárólag a sajátja, mástól, ennek beleegyezése nélkül, jogtalanul megszerez, vagy azt megsemmisíti, megrongálja vagy eltitkolja, vétséget követ el és két évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.

A mi iskolánkban az idei tanévben ez alatt az öt és fél hét alatt 28 tanóra maradt el az egyik tanár betegsége miatt, továbbá egy-két kivétellel minden tanár 5-10 percet késik az óráról, de ha a gyerek késik három percet, azt strigulázzák, ha ellóg egy órát, akkor basztatják őt is, meg a szülőt is.
Kettős mérce és hiteltelenség problematikája. A "hülyegyerek" pedig azért a mobiljával (ha elveszik, a fütyijével, vagy bármi mással) játszik az órán, mert a tanári kar döntő többsége nem tud fogyasztható színvonalú tanórát produkálni.
Tehát nem csak a jogsértés és a motozás itt a probléma. Egy büdös fertő az egész magyar közoktatás, ahol a gyerek érdeke a legutolsó szempont....
Így nevelnek példával a magyar iskolában!!!

Szörnyű, hogy manapság az iskola minden szarral foglalkozik, csak neveléssel és minőségi oktatással nem

kovnor1 · http://kovnor.blog.hu 2010.10.08. 15:17:09

@lutria: Na ilyet viszont nem lehet tenni.
Sajnos ezért elégtelen osztályzatot adni a szaktárgyból nem lehet ha jól tudom, de ne is lehessen, mert az a gyerek még nem biztos, hogy nincs tisztában a tananyaggal, csak szimplán, elnézést a kifejezésért "bunkó".
Ha egy olyan gyerek, aki az órán magasról tesz a szabályokra és igazgatói figyelmeztetést kap, az valószínűleg csak nevet rajta. A nagyobb gond az, hogy az ilyen gyereknek a szülei is csak röhögnek rajta, és ha behívják őket az iskolába még ők védik a mundér becsületét.

Samott 2010.10.08. 15:19:50

@lutria: ez csak egy fokkal kisebb hiba mint a veres (mindketto a tanar kudarca). Nem szabad a fegyelmezest es az osztalyzast osszekeverni. En legalabbis igy tanultam...

miazabra 2010.10.08. 15:20:35

Fura, hogy mennyien csak végletekben tudnak gondolkodni. Iskolában ÓRA alatt (akár lukas órákban is) mobiltelefon használata TILOS, szünetekben engedélyezett megfelelő keretek között. A tanárok kezében pedig azért van egy-pár lehetőség az intőtől a feleltetésig bármi, nem hiszem, hogy indokolt lenne a motozásig elmenni. Persze lehet, hogy azért a motozás is költői túlzás...

táltos 2010.10.08. 15:22:07

Gondolom azért már régóta nem lehet mobilt használni az iskolában, és vajon ezt a szabályt mennyire tartották be a diákok?
Nyilván semennyire....
Túl nagy lett a tanulók szabadsága az iskolákban, mindennel foglalkozánának csak a tanulással nem.
Semmi nem érdkekli őket...
Átfogó átalakítás kellene az egész közoktatásban!!!

prolee 2010.10.08. 15:32:35

@táltos: Valóban. Megnéztem a gyerekem földrajz könyvét. Rideg, száraz, azonnal felejthető, unalmas szarhalmaz a tananyag.
Miért is érdekelné a gyereket? Csodálom, hogy a tanár nincs rosszul tőle, hogy ebből és így kell tanítania.

Magyarból a fiatalok életkorára tekintettel nem lévő, érdeklődési körétől távol eső tananyagot nyomatnak (pl. Homéroszt addig, amíg nem okádunk tőle), az olvasást nem szerettetik meg, használható műveltséget nem adnak.
Megjegyzem, nagy általánosságban maguk a tanárok is műveletlenek, kulturálatlanok (némelyik még ápolatlan is), nyilvánvalóan nem képesek követendő példaként szolgálni.

Énbagoly 2010.10.08. 15:33:33

Rohadtul elegem van azokból, akik azt mantrázzák, hogy bezzeg az ő idejükben mi volt. Ez hülyeség. Most más világ van, amihez hozzátartozik a mobil is. És az iskola, ha intelligensen áll a dologhoz, meg tudja oldani, hogy óra közben le legyenek némítva a telefonok.
Aki nem akar odafigyelni az órán, az nem fog. Viszont a szülőnek igenis biztonságot ad, ha tudja, a gyereke hol van. Például, ha hazaszól, hogy közbejött valami, és később jön, mint szokott. Nyugodtabb vagyok tőle, mintha találgatnom kéne, hogy most valami baja van, azért nem ért még haza.
Azt az iskolát, aki ezt teszi a gyerekekkel, szerintem nyugodtan be lehetne zárni, mert valamit nagyon nem tudnak az ott tanítók. Mondjuk egy egyházi iskola esetében ezen nem csodálkozom.

prolee 2010.10.08. 15:39:58

@kovnor1: A nagyobb gond az, hogy az ilyen gyereknek a szülei is csak röhögnek rajta, és ha behívják őket az iskolába még ők védik a mundér becsületét.

Ez valóban így van, de el kellene gondolkodni azon is, hogy miért alakult át ennyire a szülő-tanár viszony.
Rossz példaként megint csak a saját iskolánkat említhetem. Nálunk a tanári kar egyszerűen nem áll szóba a szülőkkel, kerül minden találkozást, csak hosszadalmas telefonálgatást követően lehet kierőszakolni egy fogadóórai beszélgetést. Az ilyen beszélgetések sematikusak, csak a tanárnak lehet igaza, mindig mindent ő tud jobban, csak a gyerek lehet a hibás, a tanár megköveteli, hogy a szülő az ő hülyeségével értsen egyet, ha nem teszi, nem együttműködő, kibasznak a gyerekével ahol lehet. Sok a kiégett, magánéleti problémákkal és lelki zavarokkal küzdő, rosszindulatú tanár.

-Hoze- · http://www.hoze.blog.hu/ 2010.10.08. 15:41:04

@Anteovin: Én sem okvetlen tanár-védőként mantráztam amit, mert tény és való, hogy a jelen közpésulis tanárok többsége e(tisztelet a kivételnek) egy alulfizetett - ezáltal trehány, mindent leszarós, autokrata, hatalomvággyal teli kiégett arc, aki abban éli ki a frusztrációját, hogy 15 éves gyerekekkel ordítozik, meg szankcionál.
Ez is egy tény, de tény emellé az is, hogy a mostani generáció hihetetlenűl egy neveletlen paraszt.
Elég csak a Deák térre kimenni: ott füveznek, meg ordítoznak, meg nyíltan tárgyalják kivel kúrnak majd este, leszarnak ezek mindent, kallódnak.
Ilyenekkel szemben viszont így is kell bánni.

És magára a motozásra visszatérve: szerintem nem valószínű hogy CSAK mobilt kerestek, hanem az említett drogot, vagy veszélyes tárgyat, neadj isten piás flaskát (mert az is megy), meg ilyeneket. És abban is egész biztos vagyok hogy nem un-bloc az egész sulit motozták meg hanem bizonyos neveletlen szarjankókat - akik közül az egyiknek lehetett valami befolyásos faterja, azt most itt sajtóbotrányt csinált a dologból...

sapiro 2010.10.08. 15:42:24

Durva szavak, sarkos vélemény helyett saját élményem a 70-es évekből:
A gimnáziumban, ahova jártam, nem volt szabad dohányozni. Persze a WC-kben, a tornatermi öltözőben azért mindig akadt csikk. Jómagam dohányoztam, ezt soha nem rejtettem véka alá, de az iskolában nem gyújtottam rá, viszolyogtam az ilyesfajta 'menőzés'-től. Az általam mélységesen utált igazgató egyszer megpróbált spiclijévé tenni, azzal zsarolva, hogy mivel köztudottan dohányzom, az okozott károkat (csikkekkel teli öblítőtartályok tisztítása, megégett ablakpárkányok) a szüleimmel fogja megfizettetni (üres fenyegetőzés volt, tudtam, hogy tudja, hogy soha nem gyújtok rá az iskolában). Ezt elhárítottam. A következő napon a portán várt, meg akart motozni, amikor felszólítására nem voltam hajlandó a (nem titkoltan) nálam lévő cigarettát átadni. Mivel nem egyedül érkeztem, a társam zsebeit, táskáját kiforgatta (esélyes is volt nála a dolog, őt korábban amúgy egy kockás nadrág viselésétől is eltiltotta - kanadai rokonok ajándéka, láthatóan nyugati portéka, nem a szocialista ipar terméke volt). Mivel az simán lement - a delikvens kooperatív volt - hozzám már lendülettel érkezett, így még némi dulakodásra is sor került. Magyarán: védtem a zsebeimet, illetve a táskámat, eltoltam a kezét és hátráltam. Hamar rájött, hogy elszaladt vele a ló, ezt azért nem tehette volna meg (a kádári kommunizmus sötét évei ezek! Nem csak igazgató, párttitkár is egyben!), de visszakozni nem lehetett. Első körben az irodájába kellett mennem, a kabátomat nem vehettem le (február volt), és azt mondta, addig kell ott állnom, amíg a cigarettát oda nem adom. Egy félóra elteltével már kezdett kínos lenni, hogy nem tudja az irodát normálisan használni, a történelemtanárt küldtem hozzám, aki tájékoztatott, hogy ő az ifjúságvédelmi megbízott (nafene, ezt eddig nem is tudtam!), és azt tanácsolja, hogy fogadjak szót az igazgató úrnak. Hajthatatlan maradtam. Egy óra után az igazgatónak új ötlete támadt, felhívta apámat, hogy azonnal jöjjön az iskolába, mert baj van a fiával. Az Öreg - egyszerű raktáros a TEFU-nál - perceken belül, meglehetősen idegesen (mi minden járhatott a fejében!) be is toppant: Jó napot kívánok igazgató úr! Mi a probléma? - Mondja meg a fiának, hogy adja elő a cigarettát! Apám egy másodpercig rámeredt (szemmel láthatóan csökkent a vérnyomása), majd hozzám fordult: Fiam, add ide a cigarettát! Én odaadtam: - Tessék. Picit forgatta a kezében (kínos volt, mert az övéből csórtam el), nagyon nem értette, aztán megkérdezte: - Ennyi volt? - Igen, köszönöm - mondta az igazgató. Aztán elköszöntek, én meg mehettem az órára. Később otthon egy szó sem esett a dologról, mintha meg sem történt volna.
Több motozásra aztán már nem került sor.

-Hoze- · http://www.hoze.blog.hu/ 2010.10.08. 15:42:35

@prolee: Pont ezt írtam feljebb én is, egyetértek, hogy a tanár fél is hibás ebben az áldatlan viszonyban!

annnyamadarrr 2010.10.08. 15:47:42

@prolee: Magyarból a fiatalok életkorára tekintettel nem lévő, érdeklődési körétől távol eső tananyagot nyomatnak (pl. Homéroszt addig, amíg nem okádunk tőle), az olvasást nem szerettetik meg, használható műveltséget nem adnak.

Helyetted nem tanulhat senki, max. az utat tudja megmutatni.

-Hoze- · http://www.hoze.blog.hu/ 2010.10.08. 15:50:31

@annnyamadarrr: Nem is az a lényeg amit tanítanak, (mert mi hasznát veszi egy átlagember a kémiának, vagy a trigonometriának általában) hanem hogy értelmezni, gondolkozni tanítsanak.

Ez olyan mint pl a Rorschar teszt: ott sem az a lényeg hogy mit látsz a tinta pacában (kecskét, vagy házat, vagy lámpát) - hanem azt figyelik közben, hogy mennyit gondolkozol, és milyen síkokon tereled az agyadat, mennyire megerőltetvén.

prolee 2010.10.08. 15:52:51

@-Hoze-: Értettem a hozzászólásodat, de azzal nem értek egyet, hogy ezzel a bunkó, neveletlen ifjúsággal "így kell bánni". Egyrészt nem célravezető, az ilyen eljárás valósággal ösztönzi őket a szabályok kijátszására, sportot csinálnak belőle.
Másrészt pedig a felnőttnek kell nevelni és példát mutatni. Amíg ebben súlyos hiányosságok vannak a szülők és a tanárok részéről egyaránt, addig nincs mit elvárni. Egyetemista koromban tanárszakos bölcsészekkel laktam egy kollégiumban. Két kaszt volt, az egyik, akik állandóan ittak, narkóztak és basztak, a másik pedig, akik szemforgató szentfazék, nyominger, gátlásos és frusztrált nünükék voltak.
Alig akadt közöttük normális.
Ezekből áll ma a tanári kar (pornóképes, sztriptíz táncos tanárnők és besavanyodott gecik), csoda, hogy ilyen jól viselik őket a kölykök.

prolee 2010.10.08. 15:55:19

@annnyamadarrr: Nem értetted meg, amit írtam. Nem mutatnak utat, ez a baj. A tananyag alkalmatlan arra, hogy megmutassa, milyen csodálatos dolog az irodalom, milyen fantasztikus élményt nyújt az olvasás.

2010.10.08. 15:55:44

Nézzen bele a táskába, ha annyira akar. A gyerek saját kezével mutassa meg a zsebeit, ha ezt akarják. Kapjon fegyelmit, ha órán használja a telefont, vagy engedély nélkül videót készít bárkiről bármit, bármikor. Hozzáérni a gyerekhez, tapenolni viszont tilos. A telefon problémát nem az elvétele fogja megoldani.

Énbagoly 2010.10.08. 15:58:39

@-Hoze-: bocs, de van gyereked, vagy tanár vagy?
Vagy esetleg csak általánosítasz abból, amit látsz mondjuk valamelyik téren?
Persze én is látok ilyen tiniket, de ismerek sok másmilyent is.
Ugyanúgy, ahogy az utcán részegen tántorgó pasikból kiindulva sem gondolom azt, hogy minden férfi egy részeges disznó.

Bambano 2010.10.08. 16:00:57

szerintem teljesen normális, hogy az iskola az oktatásra és nem a mobilhasználatra fekteti a hangsúlyt.

másrészt viszont egy mobilt egyéb módon is meg lehet találni, nem csak motozással meg általános fenyítéssel, ergo ezzel eléggé túllőttek a célon.

a mobilnak mániája, hogy közismert frekvenciákon sugároz, tessék scannelni az iskolát és kész.

prolee 2010.10.08. 16:09:18

@-Hoze-: "Nem is az a lényeg amit tanítanak, (mert mi hasznát veszi egy átlagember a kémiának, vagy a trigonometriának általában) hanem hogy értelmezni, gondolkozni tanítsanak."

A használhatatlan tudás nem gondolkodtat.
Szükséged van kémiára, hiszen mosol, takarítasz, főzöl.
Matekra, mert gazdálkodsz a háztartásodban, hitelt veszel fel, vagyoni jellegű döntéseket hozol.
Geometriára, mert függönyt, tapétát veszel, építkezel, stb.
Történelemre, mert enélkül nem értesz meg egy történelmi színdarabot, operát, nem tudod értelmezni az utazásod során látottakat, nem érted még a napi hírek aktualitásának alapjait sem.
Földrajzra, hogy megértsd, mi az a piros, ami elöntött három falut.
Irodalomra, rajzra, zenére, hogy kellemesen tudj pihenni, szórakozni, művelődni, meg tudd különböztetni az értékest az értéktelentől.

A "száraz darálék" tudás értelmetlen és hasznavehetetlen.

Ríka 2010.10.08. 16:09:22

Számomra ez a cikk enyhén szólva is valótlannak tűnik.Először is az egyházi iskola nem kötelező ,akinek nem tetszik a szigor vigye a gyerekét államiba.Miután a gyermekem szintén katolikus iskolába jár tudom,hogy ide pont azért adja a gyerekét a szülők 90%-a mert éppen azt nem akarja ,hogy a gyereke mobiltelefonozzon az órán vagy drágábbnál drágább kütyüket lásson a suliba.És mielőtt bárki felvetné ,nálunk nem motoznak,nem alázzák meg a gyerekeket,viszont helyette rengeteg program van ,sok odafigyelés rájuk,és a programokba sokszor bevonják a szülőket is.

prolee 2010.10.08. 16:10:36

@Bambano: Ezzel még nincs megoldva, hogy nem veheti el az iskola a gyerek tulajdonát képező mobiltelefont. Mert az nem az övé. Ilyen egyszerű.

-Hoze- · http://www.hoze.blog.hu/ 2010.10.08. 16:12:13

@Énbagoly: Nem kell ahoz gyerek, hogy látni lehessen ezeket a folyamatokat, sem tanárnak lenni, hogy nyitott szemmel járjunk a világban.

Nem, nincs gyerekem hálistennek, ellenben a szórakoztató iparban dolgoztam jó 6 évig, nagyon is sok közöm volt a mostani ifjú generációhoz, és láttam jól mik mennek.
Nem mondanám szűklátókörűségnek, mert jártam az országot turnékkal, beszéltem egy rakás tizenévessel, és mily érdekes, valahogy mindig ezt láttam mindenütt...

Én nem mondom hogy mindenki ilyen (hálég) , de aki ilyen annak ez jár.
Mint Gino is mondotta volt abba a frenetikus majálisos videójába: "...csak sok a köcsög! Sok itten a rossz ember. A bűnösök bűnhődjenek, a bűnösöknek ez jár" :xD

prolee 2010.10.08. 16:12:24

@Énbagoly: Sőt, én már utcán részegen tántorgó olyan pasit is láttam, aki tanár volt. :)

-Hoze- · http://www.hoze.blog.hu/ 2010.10.08. 16:17:47

@prolee: De a szó mélyebb értelmében valóban szükséged van a Beliriyum vegyjel azonosításához, vagy kovalens kötésekhez, netán másodfokú egyenletekhez - ha csak nem az lesz a szakterületed...
A mai iskolai rendszer egyik alapvető hibája szerintem az, hogy egész egyszerűen TÚLTERHELIK a fiatalokat, számos hasznavehetetlen információkkal...
Szerintem valahol ez kezdett el a devianciához is vezetni. Naná sms-eznek a mobillal órán, vagy épp Facebookjuk csekkolják az érintős telón, mert leszarják hogy az erdei tűsszentősbogárnak milyen a testfelépítése, vagy épp hány csepp nátriumszulfátot kell belecseppenteni egy kémcsőnyi benzolátba hogy az pirossá változzon.

Még a humán tárgyak, abban igazat adok, az tényleg méltó arra, hogy aztmondjuk, az alapvető műveltség tárgyát képezik.
De a sok salakanyaggal elérik ezt a nem kívánt szintet, hogy senki sem figyel, és mindenki mással törődik.

Aztán jönnek az elkobzások, meg a motozások, meg a "nafiamtakarodjáleazigazgatóhoz" mikor már az egész erre a szintre jutott...

prolee 2010.10.08. 16:24:56

@sapiro: Én is a 70-es években jártam egy nagy iparváros komenyista gimnáziumába.
Tőlem órán vettek el egy levelet, amiben éppen azt ecseteltem a barátnőmnek, hogy mennyire szerelmes vagyok X-be, aki az iskola "fekete báránya" volt.
Vidékről!!!!, 45 km távolságból, oda-vissza bő fél napos VOLÁNBUSZOS kirándulást generálva behívatták az anyámat. Ofő feldúltan fontoskodva közölte, hogy elfogták a levelet és olvassa el anyám, mi van benne. Anyám megtagadta az elolvasást arra hivatkozással, hogy a tanárnővel ellentétben ő szeretné tiszteletben tartani a magánszférához való jogomat, mert nálunk ez így szokás.

Érettségi után szereztem tudomást az esetről.

prolee 2010.10.08. 16:30:11

@-Hoze-: Éppen azt mondom, hogy arra a szaktárgyi tudásra, amit tanítanak, arra nincs szükségem, csak akkor, ha szakirányban tanulok tovább. Amire viszont szükségem lenne, azt nem tanítják sem az iskolában, sem máshol. Miért tiszteljek egy olyan kötelező intézményt, amelyik követelőzik, megerőszakol,fenyeget, átver, cserében pedig semmit nem kapok tőle?
Én rettenetesen utáltam óvodába és iskolába járni. Az egyetemen jöttem rá, hogy milyen klassz dolog engem érdeklő dolgokat tanulni. Miért nem lehet felkelteni a gyerekekben a tudás iránti vágyat?
Öveges professzor remekül tanított fizikát.

Énbagoly 2010.10.08. 16:31:11

@prolee: Sajnos én is. A nagyobb gáz meg az volt, hogy az én egyik tanáromról volt szó. :S

@-Hoze-: figyelj. Azért más az a gyerek, aki bizonyos szórakozóhelyekre jár, meg más az, aki felé sem szeret nézni. Sajnos van sok, akinek az jelenti a szórakozást, ha iszik, drogozik, és attól érzi magát menőbnek. Te ezzel a réteggel találkoztál.
Én meg azt látom magam körül, a gyerekem, meg a barátai között, hogy bizony hétközben köpni, nyelni nem nagyon van ideje. Sokszor még este 10-11-kor is tanul. És nem elittképzőbe jár, hanem egy átlagos gimnáziumba.
És a barátaival inkább eljárnak kirándulni, meg házibulikat tartanak, és más módon engedik ki a gőzt. Nem ivással, meg balhézással.
És ott, ahol bunkó a gyerek, nem tud viselkedni a suliban, és máshol sem, ott bizony sokszor a szülő a ludas. Mert mondjuk a gyereknek azért van meg a legújabb mobilja, mert könnyebb azt megvenni, mint rendesen törődni vele.
És inkább ad zsebpénzt sokat, és nem érdekli, hogy csak reggelre kerül haza.
Struccpolitika. És az egyszerűbb megoldás.
Szóval a szidható gyerekeknek a szülei is szidhatóak.

-Hoze- · http://www.hoze.blog.hu/ 2010.10.08. 16:32:46

@prolee: Ez mondjuk tanárfüggő. Nyilván lehet 'érdekesen' is tanítani, hogy az gyerekek fogékonyak legyenek rá. Ez meg már a tanárok hibája, valóban.

Énbagoly 2010.10.08. 16:32:50

@prolee: Nézd meg a Szertár videókat az indán, azok is nagyon jók. :)

prolee 2010.10.08. 16:43:24

@-Hoze-: Az is fizika, ha megtanuljuk, hogy hogyan szálljunk ki egy autóból úgy, hogy ne rázzon meg a karosszéria (20 éves voltam, amikor a mérnök pasim elmagyarázta és megmutatta:)).
Az is kémia, ha megtanulod, hogy a WC-csészében a vízkövet sósavval tudod oldani, de ne önts utána lúgot, nem lesz tisztább tőle, mert a lúg semlegesíti a savat.
Az is biológia, ha megtanulod kiszámítani az ovulációdat, megtanulod, hogyan védekezz nem kívánt terhesség ellen, hogyan szaporíthatod a kedvenc szobanövényedet, stb.

prolee 2010.10.08. 16:48:21

@Énbagoly: A gyerek azért iszik, drogozik és balhézik, mert az ilyen közösség elfogadja, foglalkozik vele, ad neki valamit, ellentétben a rendezett, disztingvált közösséggel, amelyik utálja, lenézi, kiközösíti és bántja.
Számára nincs alternatíva.
Éppen arra való lenne az iskola, a nevelés egyéb intézményrendszere, hogy szakértelemmel, jó szándékkal alternatívát nyújtson a rossz ellen.
Szégyellje magát az a pedagógus és az a szülő, amelyik nem tud vonzó alternatívát nyújtani egy primitív, szutykos galeri vonzásával szemben.

moophlander 2010.10.08. 16:53:33

Előre is elnézést, ha valakit ismétlek, de nem olvastam el az összes kommentet!
Diák beér az iskolába, telefont a portán elhelyezett megörzőben hagyja! Aki beviszi és tanítási idő alatt használja, 10 000 Ft bünti a szülőknek! Mindjárt meggondolnák, hogy az órai odafigyelés helyett sms-ezzenek! Libsik figyelem! Az USA-ban motoznak belépéskor az iskolában! Nem mindenhol, de ahol pl. nagy esély van arra, hogy esetleg fegyvert is bevisznek! Menjetek tiltakozni!

prolee 2010.10.08. 16:59:04

@Énbagoly: Szóval a szidható gyerekeknek a szülei is szidhatóak.

Biztos így van, de azért kettőn áll a vásár. Az én gyerekeim jól tanulnak, igyekeznek művelődni, nincsenek drog/pia/cigi problémák és kedvesen, udvariasan viselkednek velem. Ilyenek a barátaik is.
Ennek ellenére van magatartásproblémájuk, be-beszólnak a tanároknak. (Meg kell mondanom, nem minden alap nélkül.)
Ezt azért furcsállom, mert velem, vagy a családban mással sosem viselkednek így. Igaz, hogy én önállóságra neveltem őket, nem telepedek rájuk, nem hatalmaskodom felettük és partnernek tekintem őket. A tanáraik viszont szerintem indokolatlanul belepofáznak mindenbe, eleve feltételezik, hogy hazudnak, sokszor kiforgatják és megalázzák a gyerekeket.

Legutóbbi sztorim, hogy a 16 éves lányom nőgyógyászhoz ment, de csak iskolai időre kaptam időpontot. A gyerek elkérezkedett, kifaggatták, hogy milyen orvoshoz megy, miért megy, majd engem is felhívtak, igaz-e az állítása, hogy nőgyógyászhoz megy. Legszívesebben pofán rúgtam volna a tanárt. Mi a fészkes fene köze van hozzá? Ilyen idős koromban anyám azt sem tudta, hogy egyáltalán nőgyógyászhoz járok....

Énbagoly 2010.10.08. 17:02:20

@moophlander: nálunk sok iskolában még zárható öltözőszekrény sincs a gyerekeknek, nemhogy a portásnál értékmegőrző.
Meg azért a fegyver egy kicsit más, mint a mobil.

@prolee: hát, eléggé sarkosítasz. Persze, a jó iskolának alternatívát kell nyújtani, a jó szülőnek meg oda kell figyelni a gyerekére. De a legtöbb gyerek tizenévesen nem a szüleinek, vagy a tanároknak akar megfelelni, hanem a társainak. Ez így volt az én időmben is, meg így van most is. A legtöbb gyerek nem szeret, vagy nem mer különbözni az átlagtól. Valamilyen közegbe bele akarnak simulni.

prolee 2010.10.08. 17:03:03

@moophlander: Nem hagyja a megőrzőben, mert szünetben fel akarom hívni a gyerekemet azon a telefonon, amit én vettem és én üzemeltetem a saját pénzemen. Miért? Csak, mert szeretem. És azért is, mert így legalább fel tud hívni, hogy pl. elesett és fáj a lába, amire a nagyon okos tanárnő azt mondta, hogy rá se rántson, az orvos viszont azt mondta, hogy elrepedt a bokacsontja.

prolee 2010.10.08. 17:05:40

@Énbagoly: Tényleg probléma, hogy a társainak akar megfelelni, különösen úgy, hogy a 18 évig tartó tankötelezettség miatt a tanulásban motivált gyerekek kényszerűen össze vannak zárva a motiválatlan gyerekekkel, akik általában renitensek és hangadók, kirúgni viszont nem lehet őket.

geniusgenie 2010.10.08. 17:09:58

A megoldás egyszerű:
Tacepao a bejáratnál:óra alatti telefonos ügyködés fekete pontot generál. Három fekete pont után a telefon a tanári asztalon elhelyezett karos préssel megsemmisítődik.(veszélyes hulladék!)
Ezt persze beiratkozáskor célszerű tudatosítani.
Szünetben nem lehet korlátozni szerintem.

Énbagoly 2010.10.08. 17:10:16

@prolee: nézd. A lányom ofője ezt úgy magyarázta nekünk, hogy neki oda kell figyelni a gyerekekre. Nem vonja kétségbe a gyerekek szavait, azt meg pláne nem kérdezgeti, hogy mondjuk milyen orvoshoz megy, de azt kérte minden szülőtől, hogy ha a gyerek nem megy aznap suliba, mert mondjuk megbetegedett, akkor reggel jelentse be a szülő telefonon. Vagy pedig szóljon előre a gyerek, hogy nem megy, és írják be az ellenőrzőbe.
Engem ez egyáltalán nem zavar, mert legalább az is benne van, hogy tényleg odafigyelnek rájuk.
Elhiszem, hogy a te gyerekeid jók, és nincs velük baj. Tehát te indokolatlannak érzed. e nehogy azt hidd, ez mindenkivel így van.
Én bízom a lányomban, és eddig nem is kellett csalódnom benne, de kamasz. És az lenne a csoda, ha végigcsinálná a középiskolát úgy, hogy nem lenne semmi balhéja. És akkor igenis örülnék, ha a tanár rámcsörögne, hogy miért nem ment suliba a gyerek.
Az pedig illúzió, hogy van tökéletes iskola, és tökéletes tantestület. Nincs. Ők is csak emberek, mint bárki más.

Énbagoly 2010.10.08. 17:12:18

@prolee: Ez viszont tudod mire volt jó? Hogy nyolcadikban mondhattam a gyereknek, hogy igyekezzen jól tanulni, mert különben azokkal a hülyékkel kell egy iskolába járnia, akiket ki nem állhatott. :)

prolee 2010.10.08. 17:18:08

@Énbagoly: Hát, én is ezt mondtam, igaz, negyedikben, mert mi 8 osztályos gimibe felvételiztünk.
Aztán nem volt meg a létszám, hiányzott a fejpénz és a felvételizettek mellé menet közben folyamatosan felvettek mindenféle bukdácsoló renitens, túlkoros kölyköt.
Majd a 8 évfolyamra újabb felvételivel felvették azokat az osztálytársaikat, akiket negyedikben nem vettek fel. Ők most is rosszul teljesítenek, ezért "bevárják" őket a jók.....
Ész megáll és visszanéz!

Énbagoly 2010.10.08. 17:20:43

@prolee: Ja, így csúsznak félre az eleve jó szándékok. Bár én a 8 osztályos gimit nem tartom jó dolognak, de kinek mi tetszik.

prolee 2010.10.08. 17:21:32

@prolee: Bocs, 9. évfolyamra vették fel a negyedikben lemaradtakat.

prolee 2010.10.08. 17:22:38

@Énbagoly: Én nagyon jónak tartom, ha az tényleg 8 osztályos gimnázium és nem mahinálnak közben.

eax_ 2010.10.08. 17:27:38

@olsen79: "Erre vannak a térerő-blokkolók. Igaz ez illegális, de tanárként, ha nagyon izgága az osztály, biztos használnám."

Tehat azert szetkurnal egy fel GSM cellat (segelyhivast beleertve), mert a hulye gyerekek az oran telefonalnak, es a hulye tanar meg ezt nem birja. Gratulalok, zseni vagy.
Mondanam, hogy ezert en szemelyesen tornem el a kezed, de szerencsere ezt a szolgaltatok pillanatok alatt eszreveszik, az NHH meg pillanatok alatt kiharomszogeli meterre pontosan. Onnantol kezdve meg kozerdeku uzem megzavarasa, es letoltendo.

moszkvicssluszkulcs 2010.10.08. 17:28:22

Sikerült végigolvasni az összes hozzászólást. Gyakorló pedagógusként csak néhány észrevétel:
1. Az iskolai lopások és az ebből adódó balhék 90 %-a a mobil miatt van. Mert a gyerek már csak ilyen. Az egyik dicsekszik vele, a másik pedig megkívánja. A pedagógusnak viszont nem tiszte a nyomozás és energiája valamint ingerenciája sem sok van erre a munkára. A szülők mégis felháborodva kérik rajtunk számon a nyomozást.
2. A telefonokat a legkevesebbszer éppen telefonálásra használják a gyerekek. Lehet vele üvöltve Bangó Margitot hallgatni, a füles használata pedig balesetveszélyes, mert kvázi süketen közlekedik a gyerek a lépcsőn, a folyosón.
3. A legnagyobb probléma a kamera. A tanár sem örül neki ha titokban felveszik és kirakják a netre, de az a rengeteg baromság amit egymásról felvesznek az öltözőben,a wc-ben, az is megér egy misét.

Bambano 2010.10.08. 17:33:50

@-Hoze-: "egész egyszerűen TÚLTERHELIK a fiatalokat" rotflmao. gigalol megaröhej. ezt a marhaságot honnan vetted? a mai fiatalok a felét-harmadát is alig tanulják annak, amit az én korosztályomból az átlag tanult, ehhez képest mi, akik specmatra jártunk, még egy lapáttal többet tanultunk és messze nem szakadtunk bele.

Csak terheljék nyugodtan a fiatalokat, azért van az iskola, hogy csiszolja az agyukat.

Bambano 2010.10.08. 17:35:58

@olsen79: nem értem. Neked, ha te vagy a tanár, minden eszközöd megvan arra, hogy lekösd a gyerek figyelmét. Te állítod össze a tanmenetet, te találod ki és mondod el a tananyagot, te hozod a feladatokat, adod elő és kéred számon azokat. Mi a bánatnak neked gsm blokkoló? Azért, hogy nyilvánosan beismerd, hogy mint tanár, a tanári eszköztáraddal egyetemben megbuktál? Akkor neked felmondási formanyomtatvány kell, nem gsm blokkoló...

moophlander 2010.10.08. 17:40:15

@prolee: Amikor meg nem volt mobiltelefon, akkor mindenki hátrányt szenvedett és visszamaradt a fejlődésben mi? Megnézném a fejedet, pl.mikor kihívod a festőket magadhoz festeni és azt látnád, hogy közben festés helyett telefonálgatás megy! Te lennél az első, aki elzavarja őket a pi...ba! A gyereked meg ha szarul teljesít a suliban, akkor nem a gyerek a hibás, hanem a tanár, igaz? Az bezzeg, hogy te egy percet nem ülsz le a gyerekkel otthon értelmesen beszélni, az nem baj, hiszen dolgoznod kell rengeteget, hogy legyen pénzed mobilt venni neki! Vegyétek észre, hogy vannak szabályok az iskolában is, ugyan úgy, mint egy munkahelyen! Ha nem tetszik, vidd a gyereked olyan iskolába, ahol leszarják a tanárok, hogy a gyereked sms partizik az órán! Persze ha szarul teljesít, a tanár a hibás!

vezereger 2010.10.08. 17:45:36

Motozás: a Büntetőeljárás egy kényszercselekménye, határozattal rendeli el a hatóság, kiterjed a lemeztelenített test hajlatainak, szükség esetén a testüregek átvizsgálására.
Csomag és ruházatátvizsgálás: itt erről van szó, amit akár a vagyonőr is elvégezhet.

@moszkvicssluszkulcs: Tökéletesen elemezted a helyzetet-
Rendben van, ha egy iskola ilyen döntést hoz, és igyekszik érvényt szerezni a döntésének.
Alakítson ki megfelelő tárolóhelyet, majd szankcionálja a tiltást megszegőket.

A csomag-és ruházat átvizsgálás is elfogadható, amennyiben megfeelő módon szabályozza, de akkor azt a 2006. évi CXXXIII. tv. betartásával végeztesse el, akár műszeres eljárással.

prolee 2010.10.08. 18:00:58

@moophlander: Hülye vagy "bazdmeg"????
Ma már van mobiltelefon, olcsó és a munkahelyen is használjuk, még a festő is. Én a festés elvégzésére kötök vállalkozási szerződést és leszarom, hogy a festő mennyit telefonál, semmi közöm hozzá.
Honnan tudod te, hogy én mit csinálok a gyerekemmel? Ismersz?
Az én gyerekem kitűnő tanuló még annak ellenére is, hogy az adómból fizetett tanár nem tesz meg mindent ezért, pl. a hülye picsa matektanár hiányosságait saját zsebből fizetett különórával pótolom. Nem a gyerek teljesít rosszul, hanem a tanár. A gyerek jó tanárral jól teljesít. Ilyen egyszerű.

Nervus 2010.10.08. 18:40:53

Tökjó, hogy egyesek azon lovagolnak, hogy ez nem is motozás, csak ezmegaz.
Tehát amíg a gyereked végbelében nem néz körül az igazgatóbácsi, okés. Értemén.

vezereger 2010.10.08. 18:43:55

@Nervus: Csak azért jegyeztem le, mert zavart a pongyola fogalmazás. Ergo nem értedded meg, de nem baj ;)

Mellesleg az, hogy egy iskola mit ír elő, és azt elfogadja-e a szülő az a két fél dolga.
Csakúgy, mint a munkahelyen, ahol a munkaadó mondja meg, mit lehet, mit nem...

morpheusz79 2010.10.08. 18:45:02

@Nervus: a katolikus iskolák konzervatív értékrendet követnek. Ha nem tetszik, el lehet menni máshová. A motozást mivel bizonyítod?

Nervus 2010.10.08. 18:45:04

De megérteTTem.
Ha az iskola így a tanévkezdés után 1 hónappal bevág valamit egy hétfői reggelen, gondolom nem a szülő gondja az, hogy elfogadja-e.

morpheusz79 2010.10.08. 18:45:49

@Nervus: Bizonyítsd, vagy kérj bocsánatot!

Nervus 2010.10.08. 18:46:26

@morpheusz79:
Újra leírnám, gyakorlatilag semmi közöm a posztban említett iskolához már. Hogy mivel bizonyítom?
Gondolom az nem megfelelő bizonyíték, hogy embereket motoztak vagy tapogattak vagymittomén és ők ezt elmondták/leírták...

morpheusz79 2010.10.08. 18:49:05

@Nervus: látom fogalomzavarban vagy! egy dolog motozással ijesztgetni, és valóban motozni.

Nervus 2010.10.08. 18:50:37

"Tesómékat áttapizták meg a táskájukat kellett kiborítani ma :@"
Ez nekem nem ijesztgetésnek tűnik. Remélem a kérdéses iskola egyik tanára vagy és nagyon a lelkedre vetted, hogy a dolgokat...

regress 2010.10.08. 18:55:54

moophlander,menj orvoshoz!szerintem te füstjelekkel kommunikálsz.sajnálom a családod/HA VAN/

vezereger 2010.10.08. 18:59:08

@Nervus: Bocsánat a melléütésért.Ettől még a motozás nem azonos a ruházat/csomag átvizsgálással.

Ha pedig az iskola holnaptól előírja a házirendben, hogy nem szabad laptopot bevinni, nem szabad fényképzőgépet bevinni, vagy bármi mást, és érvényt szerez ennek, bármilyen törvényes eszközzel, megértem, ha morog a szülő, mert nem ért egyet vele.

Nervus 2010.10.08. 19:12:29

@vezereger:
Ez tény, de a ruhaátvizsgálás nem hiszem, hogy törvényes eszköz volna.

vezereger 2010.10.08. 19:29:31

@Nervus: épen lehet törvényes eszköz, végső esetben, ha másképp nem lehet megoldani azt a problémát, amit ezek a szerkentyűk okoznak.
Sok gyerek jétékként használja, alapvetőennem telefonálásra, és azal molyol azóra közben, esetleg sms-eket küldözgetve zavarja a társait és még lehetne sorolni a lehetőségeket.
Az egyik megoldás lehetne a folyamatos fegyelmezés, napi, rendszerességű intőadogatás, de sajnos nem biztos, hogy célravezető.
Mióta nem lehet kicsapni az iskolákból az együttműködésre képtelen, esetenként, mint arról a híradások is beszámolnak - szülői, családi segítséggel társaikat, tanáraikat terrorizáló gyerekeket, más eszközök felé kell orientálódjon, aki rndet szeretne tartani.
Munkahelyeken sok esetben azonnali állásvesztéssel jár egy ilyen tiltás megszegése pl...

Nervus 2010.10.08. 20:30:24

Azért ebben nem teljesen értünk egyet.
Egyébként válaszolva néhányaknak név nélkül:
Persze, a diák is hibás sokszor sok mindenben.
Viszont emlékszem, hogy hány tanárral nem mertünk (vagy épp nem akartunk, mert tiszteltük) szórakozni és hányat lett volna kedvünk élve eltemetni...
Ahhoz meg, hogy a tanárok nem szeretik, ha felveszik őket: szerintem ha egy jó tanárt vesznek fel óra közben, az nem kerül ki netre, valószínűleg fel se veszik. Általában csak -szerintem- alkalmatlan tanárokat bszogatnak a diákok.

Blogger Géza 2010.10.08. 21:52:06

@Nervus: És ha én téged "alkalmatlannak" gondollak, feltehetem a netre azt képet, amit a mobilommal kaptam le, miközben az a vécén épp becélzod a piszoárt? Vagy átküldhetem a másik osztályba járó haveromnak? Vagy akár csak azt, hogy épp piszkálod az orrod? Ha a munkahelyeden állandóan ettől kéne tartanod, mert mások épp "alkalmatlannak" tartanak, jól éreznéd magad?

Nervus 2010.10.08. 22:40:57

Nocsak, ismered az egyik tanárt a suliból?:D
Egyébként aki nem tud tanítani, az alkalmatlan tanárnak. Ebben nincs semmi sértés vagy bármi, én meg alkalmatlan vagyok favágónak.
De nem is indulok neki az erdőnek egy láncfűrésszel...
Egyébként nem, nem teheted fel a netre a képet, nem erről van szó... Nem arról van szó, hogy mit kell csinálni a mobillal a suliban...

vezereger 2010.10.08. 23:00:28

@Nervus: De... valszeg azért igyekeznek abban az iskolában a LEHETŐSÉGÉT is megakadályozni.

Talánnem a megfelelő módszert választották. Talán túl szigorúan tették, mert nem értenek pár dologhoz.

Volt egy középiskolai tanárom. Iszonyatosan tiszteltem. Érdekesen adott elő. A tantárgya sosem érdekelt. Már így utólag sajnálom, mert sokkal többet érdemelt volna...

Levi-Jr 2010.10.09. 19:45:51

Én örülök, hogy ilyen iskola is van végre. Nem prűdség vazz, hanem az a kxxrv mobil tényleg nem gyerekkézbe, és tényleg nem iskolai környezetbe való. Vagy csak max. egy minden extrától mentes alapmodell, a hívhatóság miatt. Ennyi. Ha le lehetne adatni, az lenne a legtisztább.

Nervus 2010.10.09. 21:54:12

Azért egy 16-17 éves már nem gyerek. Annyira.

Nádasi Balázs 2010.10.11. 02:15:23

Az intézmény egy katolikus iskola? Miért nem ezzel kezdted. :)

1) Egy egyetemi tanár szerint (akit lélekben legszívesebben kirúgdostam volna a Kazinczy utcából), aki ezt órán adta elő, csak a keresztény iskolákban tanulnak a gyerekek erkölcsöt, mert amúgy is túl sok a cigány stb. (Amúgy neki nincs gyereke.) Tehát aki katolikus iskolába járatja gyerekét, az teszi jól, mert az erkölcsre tanítja tehát valahogy, nem értem hogy, biztos nem figyeltem eléggé. Innentől kezdve ez bagatell ügy, a keresztény tanító bácsi csinálta, tehát úgy van jól, biztos megírta már a Biblia is.

2) Ki az, aki keresztény iskolába járatja a gyerekét? Az eleve beleegyezett abba, hogy egy ősi hitvilág és hiedelemrendszer alapján tekintélytiszteletre és gondolkodásra való hajlamtól való tartozkodásra neveljék, beleegyezett abba, hogy bizonyos kérdésekben a pap iránymutatást adjon, másképp szólva, hogy bizonyos esetekben gondolkodás, mérlegelés, önálló vélemény kialakítása helyett megmodnják neki, mit kell csinálnia. Oké, rengeteg ilyen szülő van, bár nem tudom, mi okból... Emlékeztet ez engem persze Mark Twain híres mondására, ami momentán véletlenül nem jut eszembe.

Na mindegy. Engem nem zavar, a szülők választották ezt az iskolát, ők döntöttek így, kész.

információs jogok 2010.10.11. 09:26:11

Társaság a Szabadságjogokért:

A TASZ egy jogvédő szervezet, amely a szabadságjogok megsértése ellen ingyenes jogsegélyt nyújt. Álláspontunk szerint az iskolában történtek sértik a diákok emberi méltóságát, személyiségi jogait, információs önrendelkezési jogukat. Az iskolában történő telefonhasználatot természetesen lehet korlátozni, azonban csak olyan módon, ami nem aránytalan az elérni kívánt célhoz képest. A fizikai integritás korlátozását jelentő motozás, és a magánszférába történő nagy mértékű beavatkozást jelentő teljes táska átkutatás nem felel meg ennek a követelménynek.
A TASZ szívesen segít azoknak, akik úgy érzik, hogy sérelmet szenvedtek. Több lehetséges jogi lépés is tehető, elsődlegesen az Oktatási Jogok Biztosának az eljárását érdemes kezdeményezni. Ehhez jogászaink szakmai segítséget nyújtanak. Jelentkezni lehet a 061-279 2234-es telefonszámon vagy a tasz@tasz.hu email címen.
süti beállítások módosítása