Nervus 2007.10.17. 13:56

MVK Zrt. válasza

Éppen a villamoson álltam és bámultam a nemcigányokat, akik kővel dobálták az ablakokat, természetesen csak törésteszt céljából, és azon gondolkodtam, hogy fog-e vajon válaszolni »levelemre.
Az egyetlen hasznos e-mail azonban kitől jött? Pont tőlük. Igen rendes és normális levél, ritka az ilyen manapság.
Mivel meg is kértek, hogy közöljem ezt veletek, kedves olvasók, íme a válasz (a nevemet meg bennehagytam, mitől féljek?:))
»Letöltés
»HTML verzió
Azért letölthető, mert kicsit hosszú.
És megemlítik benne érdekes módon a kocsit, amit kicsit felborogattak, mert a síneken állt.
Jah, vajon az az utas, aki botrányosan viselkedett. Csak nem cigány volt?

Nesztek, ha lusták vagytok letölteni:

Váradi Dávid Ügyintéző: dr Bíró Attila
  Iktatószám: 405-k07/09549
nervus.v@gmail.com  
   
Tárgy: válasz érdeklődésére Dátum: 2007. október 16.
 

Tisztelt Váradi Dávid!

  E-mailben érkezett érdeklődésére az alábbi tájékoztatást adjuk.

  Kérte, hogy az első ajtós felszállási renddel kapcsolatban tájékoztassuk.

  Társaságunk vezetése 2007 október  8. napjától tovább szigorította az első ajtós felszállási rend alkalmazását. Az ellenőrzési rendszer szigorítását a bliccelők magas száma indokolta ( ez vonalanként eltérő, volt olyan viszonylat ahol a 13 % volt a bliccelők aránya). A bliccelő utasok magas aránya mind Társaságunkat, mind a jogszerűen utazókat hátrányosan érinti. A jogtalanul utazók által igénybevett szolgáltatást, Társaságunknál kieső bevételeket a tisztességesen utazóknak kell megfizetni. 

  Az első ajtós jegyellenőrzés - egyébként - több mint tíz éve került bevezetésre, az első ajtós felszállási rend szigorú betartatása járművezetőinkkel szemben a jövőben is alapvető elvárás. A nyár folyamán utasaink már tapasztalhatták, megszokhatták az első ajtós jegyellenőrzés szigorúbb, következetesebb alkalmazását mind az autóbusz, mind a villamosközlekedésben

  A jegyellenőrzés rendszerének szigorodása kapcsán tehát Utasainknak továbbra is számítaniuk kell az első ajtós felszállási rend következes alkalmazására minden viszonylatunkon.

  2007. október 8-tól az alábbiakban felsorolt viszonylatokon a felszállás teljes üzemidőben csupán az első ajtón át lehetséges:

      • 4, 5, 7, 8, 9, 11, 15, 16, 18, 19, 24, 33, 34, 35É, 38, 68, 69, 99 autóbusz viszonylatok;
      • éjszakai villamospótló autóbusz viszonylatok.

  A fent leírtak betartására igyekszünk járműveinken kihelyezésre kerülő tájékoztató anyagok, illetve szórólapok, valamint a helyi sajtó segítségével is felhívni utasaink figyelmét, ezzel is megkönnyítve járművezetőink munkavégzését. Ezúton is kérjük utasainkat, hogy felszálláshoz szíveskedjenek az első ajtóhoz fáradni, és a jármű vezetőjének felmutatni menetjegyüket, bérletüket, illetve egyéb, utazásra jogosító igazolványukat. Míg leszállás során vegyék igénybe a hátsó ajtókat.

  A járművezető a jegyellenőrzési tevékenység során, szükség vagy gyanú esetén az utastól való elkéréssel ellenőrzi a bérlet érvényességét, illetve a menetjegy meglétét, érvényesítését. Ha az utas nem mutatja fel mindezeket felszólításkor, a járművezető köteles ismételten felszólítani az utast annak bemutatására. Bérlet, illetve menetjegy hiánya esetén fel kell ajánlania a helyszínen történő jegyvásárlást, amennyiben az utas ezzel a lehetőséggel nem él, fel kell szólítani a jármű elhagyására.  
Ha az utas a járművet nem hagyja el a járművezető a központi menetirányítón keresztül rendőri intézkedés kér.

  Köszönjük Önnek, hogy az adott helyzetben türelmes volt, sajnos a villamossal utazók többször tapasztalhatják, hogy a villamosközlekedést felelőtlen emberek magatartásukkal akadályozzák, és ezzel sokaknak kárt okoznak.

  2007. október 10-én például közel 15 percig állt a villamosforgalom, mert egyik utasunk botrányosan viselkedett. Az utas a Lézerpont megállónál szállt fel, igaz sokáig nem akart az első ajtóhoz fáradni. Miután felszállt mocskolódó, szidalmazó megjegyzéseket tett a jármű vezetőjére, és Társaságunk dolgozóira. Az utazási feltételek egyértelműen kimondja, nem utazhat járműveinken az, aki botrányosan viselkedik, vagy más hasonló okból utastársai terhére van, illetve a jármű vezetőjét zavarja a biztonságos járművezetésben. Ennek értelmében, betartva a vonatkozó utasításokat kollégánk a Gyula utcánál megkérte az utast, szálljon le a járműről. Miután erre nem volt hajlandó, a jármű vezetője rendőri segítséget kért.  
Kollégánk tehát a vonatkozó utasításoknak megfelelően, a többi utas biztonságát szem előtt tartva járt el.

  A következő napon, pedig az okozott problémát, hogy egy a Városház téren szabálytalanul parkoló autó rálógott a villamos űrszelvényére, így a villamos több mint 10 percig nem tudott továbbhaladni. Ezzel nem kevés utasunknak okozva bosszúságot.

  A Rendőrség kiérkezése előtt az autó vezetője visszatért a járműhöz, és a felelősségre vonást elkerülendő, távozott.

  A hasonló esetek elkerülése különösen fontos számunkra, így Társaságunk a jövőben is megragad minden törvény adta lehetőséget annak érdekében, hogy a villamos közlekedés zavartalanságát biztosítsa.

  Kérjük, hogy olvasóit tájékoztassa a leírtakról.

Tisztelettel: 
 
 
 

Dr. Bíró Attila 
közönségszolgálati irodavezető

   
 
 
 
 
Márkuszné Palla Magdolna 
irodavezető helyettes

A bejegyzés trackback címe:

https://nervus.blog.hu/api/trackback/id/tr86199118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adámy Sándor 2008.05.30. 11:50:19

Az alábbiak feltételezhetően idézetek az MVK ZRT eljárási szabályzatából.

"A járművezető a jegyellenőrzési tevékenység során, szükség vagy gyanú esetén az utastól való elkéréssel ellenőrzi a bérlet érvényességét, illetve a menetjegy meglétét, érvényesítését. Ha az utas nem mutatja fel mindezeket felszólításkor, a járművezető köteles ismételten felszólítani az utast annak bemutatására. Bérlet, illetve menetjegy hiánya esetén fel kell ajánlania a helyszínen történő jegyvásárlást, amennyiben az utas ezzel a lehetőséggel nem él, fel kell szólítani a jármű elhagyására.
Ha az utas a járművet nem hagyja el a járművezető a központi menetirányítón keresztül rendőri intézkedés kér."

Ha ez így van, akkor feltételezett jó szándákai ellenére is életszerűtlen, figyelmen kívűl hagy egy sorozat esetet, amit cégüknek felvállalt társadalmi, közéleti kötelezettségeik okán kezelni kéne tudni. Miután tanácsot adni jelen környezetben, módon alaptalan lenne, csak egy jogi helyzetet írok le. A feltételezem nem profitorientált cégük árváltozásait elégtelen kommunikáció, illetve szabálysértések esetében intoleráns esetkezelés jellemzi, amely alapvetően hagyja figyelmen kívül, hogy a jószndékú elővásárlás esetén a szerzett utazási jogot még a szükséges bürokratikus eljárástechnikák esetén sincs joguk a lekezelt jegyet felmutató tulajdonosoktól megtagadni!
süti beállítások módosítása