Nervus 2008.03.14. 23:45

Március 15.

Ha kinézek az ablakon, a lámpa fénykörében egy magyar zászlót lenget, tépdes a szél. Miközben a harciasan lengő lobogót nézem, elgondolkozom, mit is jelent számomra.

Emlékszem, néhány évvel a rendszerváltás után voltam először ünnepi megemlékezésen. Akkor már ismertem a Nemzeti dalt, s bár nem teljesen értettem, vidáman mondtam el azt a pár sort, amit akkor ismertem belőle.
Akkor egy középkorú férfi olvasta fel a verset, érzések nélkül. Nem értettem, miért fütyülik ki egyre többen, miért fújjol a pár száz fős tömeg. Nem sokkal később, úton hazafelé azt mondta rá valaki, hogy "rohadt kommunista." Nagyon érdekelt, hogy mit jelenthet ez, de szüleim nem nagyon magyarázták el (vagy csak nem értettem meg).

Nem sokkal később megdöbbenve láttam, hogy pár osztálytársam nem áll fel egy hasonló megemlékezésen a Himnusz alatt. Akkor csak annyit értettem, hogy fel kell állni, azt, hogy miért, azzal nem voltam teljesen tisztában, de betartottam. Volt egy furcsa érzésem, melyről nem tudtam, hogy mit jelent.

Évekkel később, több tudással, egy MTV-ostrom és egy október 23.-a után, egy Petőfi-szobor előtt, rendőri biztosítás mellett, szintén nagy szélben vártam a megemlékezés kezdetét. Abban a városban, ahol néhány évtizeddel azelőtt akasztófa állt apámnak, mert a Párt ellen beszélt. Igaz, sosem akasztották fel, de ezt csak a rendszerváltásnak köszönhette.

Mára megértettem, mi is az a borzongás, amely elfog, ha meglátok egy lengedező zászlót vagy meghallom a Himnuszt. A magyarság tudata ez, melyet szerintem minden magyar ember megérez ilyenkor. Egy édes borzongás ez, melyet érzel, ha kitűzöd a kokárdát, ha meglátod az igazi magyarságot. De csak akkor érezheted ezt, ha nem kötelességből teszed ezt, hanem azért, mert magyar vagy. Mert érzed. Mert tudod.

Holnap egyik legfőbb nemzeti ünnepünk lesz. Korlátok között, szigorú szabályokat betartva "ünnepelhetünk", ha ünneplés egyáltalán az ilyen. Még a zászlajainkat is szabályozzák, nehogy magyarnak érezhesd magad.
És mindezt miért?
Hogy azok, akik a magyarság ellen voltak, most kiálhassanak megmutatni műmagyarságukat.

Aki igazi magyar, az holnap kimegy megemlékezni, megmutatni, hogy ő magyar és büszke arra, hogy magyar!

A bejegyzés trackback címe:

https://nervus.blog.hu/api/trackback/id/tr78381561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eF`k3_ · http://efk3.xtrinal.net 2008.03.15. 16:05:37

OFFtopic: 22-en nosleep, ha erdekel gyere antisleepers csatira :]
süti beállítások módosítása