Nervus 2007.12.09. 02:08

Éjjel....

Kávészünetben -igen, az most van-, csodálkozva nézegetem nagyon régi ismerőseimet a "szeretett" közösségi oldalakon.
Jó dolog belegondolni, hogy már igazán kis [8-9 éves] koromban is mennyire megláttam a kivételezést, azt, amiről akkoriban még nem nagyon volt fogalmam.
Emlékszem egyszer volt egy verseny [valami olvasóverseny], ahol kényszerből indították engem, mert az egyik "kítűnő" [ahogy osztályfőnököm mondta] tanuló éppen beteg volt, és kellett helyére valaki. Én nem voltam sosem kitűnő, nem is szeretnék az lenni soha.
Szóval, indultam helyette én, második lettem jól. Lehetett volna továbbmenni a megyei fordulóra, oda azonban "véletlenül" ment a "kítűnő".

Emlékszem, hogy akkor anyám kommunistának nevezte az osztályfőnököt, mondván "akkoriban voltak ilyenek a döntések". Persze akkor még nem tudtam, hogy mit jelent ez az egész, és nagyon érdekelt az a bizonyos kor, amikor kicsesztek szegény ártatlan diákokkal, és másokat küldtek helyettük versenyre.
Azóta persze tudom, hogy miért is volt kommunista az akkori osztályfőnököm. Ő és a férje mindig is hithűen azok voltak, aztán a rendszerváltás utána ide-oda csapongtak.

Szóval elnézegettem az akkori "kiskedvenceket". A képeket elnézve mindegyik elkurvult, a leírásokat elnézve nem nagyon teljesítik az akkori elvárásokat - van, aki a gimnáziumot el sem kezdte... [Ezért örülök, hogy jó sok általánosba jártam - sok embert ismertem meg]
Nekem mindig azt mondták, hogy nem lesz belőlem semmi. Csak azért, mert én nem voltam kitűnő.
Mondjuk azóta is köszönöm, jól vagyok. Delphizek, PHP-t, C-t tanulok, életem az életem - nem kitűnően.

Inkább legyek akár bukott szamár - attól még az emberi értékeim lehetnek jobbak egy kitűnőénél.

A bejegyzés trackback címe:

https://nervus.blog.hu/api/trackback/id/tr11257507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása